Ridicsky prukaz NL

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

diky pepo,taky jsem zzvedava,ja jsem jen popsala muj cerstvy zazitek a doufam,ze dobre,takze jestli me poslali do sveta s kopii ridicaku a mylne informovali,tak jsem mela docela kliku,ze ,me nikde nechytli,v te dobe jsem jezdila uklizet hotely a denne najela asi 70 km,no dej vedet,diky,jinak vse ostatni bylo rychle a vcelku v pohode
 

pepo

† In Memoriam
Geachte heer Pepo,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Helaas heeft de RDW geen oplossing voor uw probleem. U dient het buitenlands rijbewijs in te leveren als u een Nederlands rijbewijs wilt aanvragen.

Wellicht kunt u bij de controlerende instantie op de openbare weg (politie) navragen of u misschien met een kopie van het rijbewijs mag rijden. Ik kan het u niet garanderen vandaar dat ik u adviseer contact met de politie op te nemen. Het telefoonnummer is 0900-8844.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

-------------------------------------------

Vazeny pane Pepo,

reagujic na vas e-mail, sdeluji van nasledujici.

RDW nema buhuzel reseni vaseho problemu. Vas zahranicni ridicsky prukaz musi byt odevzdan pri zadosti o holandky ridicsky prukaz.
Muzete se ale zeptat kontrolujicich organu (policie), zda muzete ridit s kopii ridicskeho prukazu. Toto vam nemohu zarucit a proto vam doporucuji zeptat se na policii. Cislo je 0900-8844.

Verim, ze jste timto dostatecne informovan.

S pozdravem zakaznicka sluzba RDW ((Rijks) Dienst Wegverkeer)

Na prilozene cislo jsem zavolal: Kdyz vas chytnou, dostanete pokutu, i kdyz jste zpusobily ridit. Nemit u sebe ridicsky prukaz je prestupek a za to se plati. Kopie ridicskeho prukazu neplati jako (docasna) nahrada.

A je to!
 
Geachte heer Pepo,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Helaas heeft de RDW geen oplossing voor uw probleem. U dient het buitenlands rijbewijs in te leveren als u een Nederlands rijbewijs wilt aanvragen.

Wellicht kunt u bij de controlerende instantie op de openbare weg (politie) navragen of u misschien met een kopie van het rijbewijs mag rijden. Ik kan het u niet garanderen vandaar dat ik u adviseer contact met de politie op te nemen. Het telefoonnummer is 0900-8844.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

-------------------------------------------

Vazeny pane Pepo,

reagujic na vas e-mail, sdeluji van nasledujici.

RDW nema buhuzel reseni vaseho problemu. Vas zahranicni ridicsky prukaz musi byt odevzdan pri zadosti o holandky ridicsky prukaz.
Muzete se ale zeptat kontrolujicich organu (policie), zda muzete ridit s kopii ridicskeho prukazu. Toto vam nemohu zarucit a proto vam doporucuji zeptat se na policii. Cislo je 0900-8844.

Verim, ze jste timto dostatecne informovan.

S pozdravem zakaznicka sluzba RDW ((Rijks) Dienst Wegverkeer)

Na prilozene cislo jsem zavolal: Kdyz vas chytnou, dostanete pokutu, i kdyz jste zpusobily ridit. Nemit u sebe ridicsky prukaz je prestupek a za to se plati. Kopie ridicskeho prukazu neplati jako (docasna) nahrada.

A je to!

Pepo, diky ! Ses "Topper" :)

Takze je to v pytli a budu bez ridicaku. No parada. No nic, ve ctvrtek si pojedu na kole zazadat o vymenu a pokusim se po dobu "vymeny" nejezdit autem a doufat, ze pokud pojedu a chytnou mne tak se z toho vymluvim... No uz aby to bylo za mnou...
 

pepo

† In Memoriam
Ja to nikomu neradim, to nemohu, ale ja bych si nechal potvrdit, ze jsem odevzdal na gemeente ten ridicak (to mozna delaji tak, jako tak) a udelal bych si peknou barevnou kopii ridicaku z obou stran. A pak, nebyl-li bych nedelnatko a byl-li bych pristizen, delal bych vydesenyho, ze jsem neco zbabral. Ja jezdim v NL uz pres 40 let a muj ridicak byl 2x (dvakraat) kontrolovan. Jednou jsem jel rychle a to tehdy jeste neposilali slozenky a podruhe na dalnici, to kontrolovali kvuli silenejm kravam.
 
Ja si ted nejsem jista, jak je to presne, je nutny si po vyprseni doby platnosti ceskyho RP pozadat o holandskej, nebo je mozny si vyridit v Cesku zase ceskej (pokud tam mas stale trvale bydliste)? Vyrizeni ceskeho je levnejsi a hlavne odpada ta starost s tim, ze jses chvili bez RP.
 

Majk

Geroyeerd Lid
A zde si muzete precist, jak zni zakon. Bude-li potreba, prelozim to.


4. Hoe kom ik in het bezit van een Nederlands rijbewijs?
Antwoord:


Als u een rijbewijs heeft dat is afgegeven in een van de landen van de Europese Unie of in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen of Zwitserland dan kunt u van dit rijbewijs gebruik blijven maken voor de maximale termijn van 10 jaar gerekend vanaf de datum van afgifte van het rijbewijs. Indien u echter in het bezit bent van een rijbewijs met een kortere geldigheidsduur dan 10 jaar dan mag u van dit rijbewijs gebruik blijven maken tot de dag dat het rijbewijs geldig is. Als op het moment van vestiging in Nederland uw rijbewijs reeds ouder is dan 9 jaar dan mag u 1 jaar blijven rijden met uw huidige rijbewijs. Na het verstrijken van de erkenningduur in Nederland moet u in het bezit zijn van een Nederlands rijbewijs. U moet dan uw rijbewijs omwisselen voor een Nederlands rijbewijs. U mag uw rijbewijs ook eerder omwisselen als u dit wenst. U dient uw omwisselingsaanvraag in te dienen voordat de geldigheidsduur van uw rijbewijs gaat verstrijken.

Als u een geldig rijbewijs heeft dat is afgegeven in een ander land dan hiervoor vermeld, of op de Nederlandse Antillen of Aruba, dan kunt u dat nog tot 185 dagen na vestiging in Nederland gebruiken. In die periode zult u moeten zorgen voor een Nederlands rijbewijs (meer informatie hierover vindt u bij 'nogmaals examen doen' en nogmaals examen doen en 'Het omwisselen van rijbewijzen') Zwitserland zal bij de omwisseling net zo worden behandeld als EU-landen

Pepo, nekde jsem cetl ze Cesko jako jedna z mala zemi nema smlouvu s EU (nebo s Holandskem) o jednom ridicaku... mimochodem tato novela zakona je ted prave v jednani v ceske snemovne.
 
Bovenaan