Reuzengebergte en kids

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Help,
Wij gaan zaterdagochtend 21 februari voor het eerst met gezin (pa, ma & 2 meisjes (7 & 10)) skieen in Tsjechie. Hebben een huisje bij Zelezy Brod (Reuzengebergte).
Volgens mij zijn alle gebieden te berijden met de auto.

Welk gebied is het leukst om te lessen voor de kinderen?
Zijn er Nederlandse instructeurs of moet je die niet willen?
Moet ik sneeuwkettingen meenemen?

Graag advies.

Roland
 
Sneeuwkettingen absoluut meenemen!
Ik heb nooit NL instructeurs gezien maar de instructeurs spreken allemaal duits of engels en dat gaat prima, ook bij kinderen van 7-10, echt geen probleem, gaat veel spelenderwijs en goed voorbeeld doet goed volgen etc. Alle wegen zijn goed te berijden mits je inderdaad sneeuwkettingen meeneemt voor de hoger gelegen gebieden. Welk gebied het leukste is voor kinderen weet ik niet. Vrchlabi is uitermate geschikt voor kinderen maar ik weet niet hoever je daar vandaan zit. Bij Horni Misecky (Medvedin) hebben ze een toffe snowtubebaan, ook heel leuk voor de kinderen (en ouders). Verder raad ik je aan om de eerdere berichten op dit forum in de rubriek wintersport door te spitten daar staat veel informatie over skieen in het reuzengebergte.
 
aangenaam.gif

Marianne,

Bedankt weer voor je advies; we vlgns mij zitten niet zover van vrchlabi. Wat is een snowtube baan(lijkt mij gaaaf)?

Grt

Roland
 
Een snowtubebaan moet je je voorstellen als een soort rodelbaan van sneeuw/ijs. Je zit in een grote vrachtwagenbinnenband of iets dat daar op lijkt en dan wordt je een hellinkje afgeduwd en gaat vervolgens loeihard die baan af. Ik vind het super maar ik houd erg van snel. Let wel op dat je niet met je billen op de grond gaat zitten want dat is ECHT NIET fijn voor je stuitje als je met tig km per uur over het ijs stuitert, dus een beetje erin hangen eigenlijk. En zoals met al dit soort dingen is het natuurlijk nooit geheel zonder risico. Dus wel voorzichtig blijven en niet met z'n 3 aan elkaar gaan hangen enzo. Maar echt alle kinderen en dus ook sommige oudjes vinden het heel gaaf! Overigens hebben ze bij "Snowdome" in Den Haag een soort mini snowtubebaan, dan kun je het uitproberen :-). Veel plezier!
 
Nou Marianne,

Deze oude man gaat het zeker proberen (of ik de kids + echtgenote zo gek krijg, weet ik niet).
In ieder geval kunnen wij bijna niet meer wachten tot zaterdag.
Als ik aankom ga ik de afstand verkennen naar de diverse gebieden (lijkt allemaal dichtbij, maar ik weet niet hoe berijdbaar alles is (volgens mij ligt er voldoende sneeuw en zijn de verwachtingen zeker niet verkeerd qua neerslag).


yeah.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
Nou Marianne,

Deze oude man gaat het zeker proberen (of ik de kids + echtgenote zo gek krijg, weet ik niet).


[/ QUOTE ]

Deze oude vrouw deed het ook nog best leuk hoor ;-).

Veel plezier!!! Ik ben de afgelopen 3 jaar daar geweest en heb alle keren met volle teugen genoten. Zelfs vorig jaar toen ik helaas de eerste dag al mijn rechterhand brak en dus alleen nog maar een beetje bergjes op en af kon lopen en "tut" skieen. "Tuben" zat er niet in, ik heb het nog wel overwogen maar ik geloof toch dat het wat onverantwoord zou zijn geweest... Het reuzengebergte is gewoon een prachtig gebied voor de wintersport en echt erg geschikt voor beginners en kinderen. Omdat wij sinds vorig jaar een huisje in een ander gebied hebben, skieen we ook ergens anders dit keer, maar ook ik kijk er weer erg naar uit. Laat je me weten hoe het was als je terug bent?
 
Onwijs leuke vakantie gehad.
In 8 uur van Zoetermeer naar tsjechie gereden over Hanover via Dresden via Zittau naar Liberec.
Terecht gekomen in Strevelena (huisje geboekt bij ABtrips).
Dit ligt ten oosten van liberec en ten Noorden van Turnov (rond de 30 km ten Zuiden van HArrachov).
Leuke Tsjechen als Huisbaas en echt gaaf huisje.
Hebben geskieed bij ZASADA een mini piste.
Was daar leuk voor beginners en niet druk.
Skielessen ware uitstkend (zeer leuke leraren).

Willen nu ook in de zomer kamperen in dit leuke land.
Weten jullie nog leuke campings (simpel met zwembad maar geen animatie) in een mooi gebied

Groet

Roland
yeah.gif
 
Bovenaan