Horeca Restaurants in omgeving Pisek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mensen,

Ik stel deze vraag na uitvoerig het forum Gastronomie doorgenomen te hebben. Maar ik kom weinig tot geen restaurants tegen. Wel e.e.a. in de buurt van het Lipno meer, maar dat is best nog wel een endje weg en wat ons betreft veel te toeristisch. :tong:

Ben benieuwd naar jullie tips (en zal t.z.t. uiteraard ook onze aanbevelingen plaatsen!)

Alvast bedankt
 
Laat je niks wijsmaken: er zijn daar helemaal geen restaurants. In de hele omgeving van Pisek geen één! Echt niet.

De mensen eten daar namelijk ook nooit. Is heel gek, maar het is zo. (Heeft iets met de Zestigjarige Oorlog te maken).

(Persoonlijke geheimtip: in Protivín ligt het beste restaurant van Tsjechië, komen alleen lokale reisgidsenlezers, maar die vragen een begrafenispolis voordat u de kaart krijgt. Adres heb ik even niet, maar Protivín is niet zo groot, restaurant ligt vlak bij de Platán-brouwerij. Niet verder vertellen svp want het moet authentiek blijven).
 
Dat Pivovarsky Dvur in Zvikov heeft een bier, wat het lekkerste is wat ik ooit heb gedronken. Je kunt er ook prima eten. Ik woonde van 1996-2000 in
Pisek en ging er regelmatig heen en nam vaak bier mee voor thuis. Het is ca. 10 km. van Pisek.
 
Laat je niks wijsmaken: er zijn daar helemaal geen restaurants. In de hele omgeving van Pisek geen één! Echt niet.

De mensen eten daar namelijk ook nooit. Is heel gek, maar het is zo. (Heeft iets met de Zestigjarige Oorlog te maken).

(Persoonlijke geheimtip: in Protivín ligt het beste restaurant van Tsjechië, komen alleen lokale reisgidsenlezers, maar die vragen een begrafenispolis voordat u de kaart krijgt. Adres heb ik even niet, maar Protivín is niet zo groot, restaurant ligt vlak bij de Platán-brouwerij. Niet verder vertellen svp want het moet authentiek blijven).


Raar soort humor heb jij hoor. Ik stel gewoon een serieuze vraag, that's all. Maar ik troost mij maar met de gedachte dat jij een leuke avond hebt gehad:deuk:

En uiteraard de anderen bedankt voor jullie tips!!
 
Maar dat van Protivín blijft staan. Bij mooi weer kun je er buiten eten, onder de platanen (neem ik aan dat het dat zijn).

Voor het overige hoef ik mijn soort humor gelukkig niet te onderstrepen met zelf erbij geplakte mannetjes die erg hard om zichzelf lachen.

Ik wens fijn herkauwen en hoop voor je dat alle voorgedragen restaurants nog open zijn en niet - zoals uit de antwoorden ook wel blijkt - enorm achteruit zijn gegaan.
Ben tot besluit natuurlijk zeer benieuwd naar wat je dan doet.
 

Gisteren eigenlijk bij toeval terecht gekomen. Gewoon de Tom aangezet en dichtsbijzijnde restaurant genomen. Het eten is daar inderdaad goed en bediening snel. Wij waren, op een stel Slowaken na, de enige niet-Tsjechen. Bediening sprak op een paar woordjes Duits/Engels na alleen Tsjechisch. Dat was weer eens leuk en zal ons in deze streek vast vaker overkomen. Op zich een aanrader, maar wij zoeken eigenlijk kleinere gelegenheden. Zometeen volgt poging 2, we willen richting Tabor
 
Dank je Kuurtje. Vandaag konden wij niet echt slagen en zijn uiteindelijk bij Hotel Zvikov neergestreken. Niet echt voor herhaling vatbaar. Ga de komende dagen eens aan de slag met jouw tips
 
Blijkt maar weer eens uit hoe persoonlijk een restaurantbeleving is en dat ook professionele keurmerken hierin geen houvast hoeven te bieden.
Om die reden doe ik zelf ook nooit aanbevelingen. Want een andere kok en de kaart is kapot. En ga ik de wind in met mijn advies.
En dan dat eeuwige over smaak valt te twisten (snap ik niet: als we dat allemaal onbetwist laten, hoeven we toch vervolgens niet te twisten?)
 
Bovenaan