Horeca Restaurant naast metrostation Andel, Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Belgian puree... ? zou ik eerst willen zien vooraleer te zeggen wat erin zit...

Wij maken hier puree met aardappels , klont boter, veel nootbeschaat, peper en zout, wat melk. (Mijn grootmoeder gebruikte daar vroeger karnemelk voor en Oostenrijkse vrienden vervangen de boter door hun reginoale lijnzaadolie.)

Je dientde puree op uit de pot of het kan ook wat feestelijker : op een bakplaat gespoten worden en even in de over bruin gebakken worden .

Onder de puree kan men natuurlijk allerlei groenten vermengen maar dan noemen we dat selderpuree of wortelpuree of andijviepuree... maar nooit Belgian puree, voor zover ik weet.

Nu ja, ook op culinair vlak kan men kreatief zijn hé ? Ik hoop maar dat het smaakte ?
 
kan me niet herinneren dat er spruitjes in zaten. Ik vond het er echt uitzien als de Hollandse hutspot en het smaakte ook best zo eigenlijk. Niet helemaal natuurlijk, maar het had er wel veel van weg.

En wat die fles wijn betreft: Ja zeg, je bent Hollander of niet!! :D
 
Zelf heb ik bij Belgische hutspot een beeld van stamppot ajuin, ui dus. Gewoon aardappel met aangefruite ui. Kan je ook met rode uiten doen. Wordt weinig meer gegeten, maar is een van de lekkerste.
 
Bovenaan