Horeca Restaurant naast metrostation Andel, Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Afgelopen vrijdag gegeten in een restaurant vlak naast metrostation Andel (ben de naam ff kwijt --> waarschijnlijk door de liter glazen bier :D ). Bestelde er eendenborst en daar zat, wat zij noemden "Belgian Puree" bij. Ik vond het echter verdacht veel lijken op stamppot peen en uien.......

Misschien dat de Belgische forumleden weten wat er nou precies in "Belgian Puree" zit? Is het idd een Belgische variant van de Hollandse peen en uien???

Was overigens ontzettend goed te eten, bier was lekker, kan het zeker aanraden!
 
Raymond Veronika schreef:
Afgelopen vrijdag gegeten in een restaurant vlak naast metrostation Andel (ben de naam ff kwijt --> waarschijnlijk door de liter glazen bier :D ).
.....
Was overigens ontzettend goed te eten, bier was lekker, kan het zeker aanraden!
Bedankt voor de tip. Volgende keer wel de naam van het restaurant onthouden, want nu hebben we er niet veel aan, hè? :lmfao:
 
Welke uitgang allereerst? Vlak naast is - bij het winkelcentrum - aan ene zijde niets, boekhandel Kanzelsberger en metroinformatie en de Albert, aan de andere kant is het busstation. En dat is ook in de leegte sinds de leuke markt er niet meer is. Moet welhaast tegenover een van de uitgangen zijn.
Ik heb daar al meerdere geheimtip restaurants...
 
Ja klopt. Via dit forum contact gelegd en nadat raymond naar CZ is verhuisd eindelijk eens kunnen afspreken. En dan kun je er gelijk maar eens van genieten middels een biertje.
 

Leen

† In Memoriam
Andel, hm, het is dus mogelijk om met tram 7 terug te keren naar Vysehrad. Ga het deze week eens op kroegentocht. Staropramen van de tap is het motto. Het is wel belangrijk te weten of ik met de tram terug kan. Ik kan in het donker altijd zo slecht de weg terug vinden:)

Leen
 
Smichov, dat mooie Smichov, blijft een geheimtip. Het spoorstation is voor mij altijd weer iets van thuiskomen... bewandel eens die loopbrug boven het spoor, dat mooie café aan de overkant met de bierdrinkende hond en iets verderop, richting stad lag vroeger zo'n heerlijk restaurant... of verder omhoog, de Smichovse bergen waar Mozart...

De oude markt bij het busstation, of dat favoriete kippenstandje op de hoek waar nu de boekhandel Kanzelsberger is, MCDonalds kwam en die mevrouw ging... wat is er veel moois verdwenen!
 
Sjon schreef:
Ja klopt. Via dit forum contact gelegd en nadat raymond naar CZ is verhuisd eindelijk eens kunnen afspreken. En dan kun je er gelijk maar eens van genieten middels een biertje.
Kijk bedankt Sjon. Ben er gisteren nog speciaal voor uit de metro gestapt en het opgeschreven :D

en die biertjes smaakten ;)
 
PuNkEnStEiN schreef:
Hè bah, Potevrena Husa, dat is die walgelijke trendy yuppentent van Staropramen op de hoek. Verschrikkelijk, daar wil ik nog niet dood of dronken gevonden worden. Niks voor mij; doet u mij maar een echte ouderwetse Praagse buurtkroeg.
yuppentent, ja daar heb je wel beetje gelijk in denk ik. Naast ons tafeltje zaten 2 jonge gasten met 2 dames erbij. Bestellen een fles wijn, schenken 2 grote glazen in, laten vervolgens de helft van de glazen staan en ook nog eens de helft van de fles.....

Kijk, dat vind ik nou zonde van het geld he! dus hebben wij die fles maar leeggedronken :D
 
Bovenaan