Relatie ouder-kind cultureel bepaald?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Borstvoeding tot 2 jaar als een soort van troostvoeding voor het slapen gaan, alah, maar 6 tot 10 maal per dag fftjes wat drinken bij moeders?? Niet mijn idee. Hier gaan dus de discussies ook over met papa, die Nederlands denkt en vandaar dus mijn vraag, want ik heb geen vergelijking met andere Tsjechiesche vrouwen.

Op zich is lang borstvoeding geven natuurlijk goed, dat hangt er niet van af of men in CZ of NL woont. Alleen is men inderdaad in NL wat anders gewend dan in Tsjechie. Mijns inziens wordt in Nederland te kort gevoed en wellicht in Tsjechie soms te lang.

Mijn vrouw wilde onze kinderen graag 1 jaar borstvoeding geven. Maar op een gegeven moment (na ca. 9 maanden) was het zo ongeveer onhoudbaar, omdat de kinderen 's nachts ook nog 2-3 keer kwamen om een slokje. Niet goed voor nachtrust moeder en nachtrust vd kinderen (en daarmee hun ontwikkeling).

Dus hebben we besloten het na 9 maanden af te bouwen, zodat de kindjes en moeder eindelijk van een volledige nachtrust konden genieten.

Dit kan/zal bij ieder kind anders zijn.
Er bestaat overigens een geweldig engels boek (uit de Millpond Children's Sleep Clinic) hierover met tientallen uitgebreide voorbeelden en de uiteindelijke oplossing.

Vertaling: Bedtijd (ISBN 9789026961120):
http://www.de-drvkkery.nl/?option=c...961120&disp=NIET LEVERBAAR&kml=1&bav=0&delc=0
 
Ons kleinkind werd zeker tot 1,5 jaar elke nacht wakker voor wat voeding. Tegenwoordig slaapt ze door tot 'smorgens 8 uur. Dat is dus gelukkig beter. Dank jullie voor het beantwoorden van mijn vragen. Zal ook zeker op de sites over borstvoeding gaan kijken. Het zal lastig blijven een compromi te sluiten tussen CZ en NL qua opvoeding, zeker als je niet samen woont.
 
relatie

Sleetje, ik zal zeggen,klein kinderen groeien erg snel.Zal niet een beter zijn ,om meer samen te genieten dan zich altijd bezig te houden met :wie het beter doet? Met vr.gr. ave271:denk:
 
Ben het volkomen met je eens. Ik bemoei me dan ook niet met de opvoeding en zeg er niets van.Ben tenslotte niet de ouder, maar de oma. Wilde ondanks dat alleen wat vergelijkings materiaal.
 
Bovenaan