Recept: Bramborak (aardappelpannekoek)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bramborak (aardappelpannekoek)

Aardappels schillen en rauw raspen.
Beetje meel erdoor mengen.
1 ei erdoor klutsen, afhankelijk van aantal aardappelen
Zout, peper, flink wat knoflook en snufje marjoraan erdoor, eventueel beetje melk. Olie verwarmen in koekenpan en bakken maar!

Lekker is het ook als je er een stukje voorgebraden varkensfricandau erin mee te bakken of hermelin, dat is de Tsjechische variant op brie.

Dobrou chut!!!
 

Bijlagen

  • 6695-bramborak_se_syrem.jpg
    6695-bramborak_se_syrem.jpg
    9,9 KB · Bekeken: 33

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Re: Recept: Bramborak

Zooo simpel.... zoooo lekker!!
laugh.gif
 
Ik zelf maak bramboraky met voorgebraden spek blokjes en flik wat knoflook. Maar je kan ze ook maken met spruitjes. Effe voorkoken totdat ze van zachter zijn in de stukjes hakken en door de beslag mixen. En dan bakken heerlijk. Nog deze week van genoten.

nog iets vergeten. Met cr PODRAVKA. brengje het een beetje beter op smaak . Itsje minder peper en zout en podravka erbij.
 
Bramborak gemaakt!

Hey luitjes,

Ik heb vanavond samen met men vriendin bramborak gemaakt, ik wou jullie dat eventjes laten weten :deuk: even een paar fototjes...

En het smaakte nog ook... zelfs de familie van mij was er helemaal weg van.. dus dan moet ik het maar vaker gaan maken.... :yess:

Greetz Henk & Anna
 

Bijlagen

  • PC300250.JPG
    PC300250.JPG
    215,4 KB · Bekeken: 23
  • PC300253.JPG
    PC300253.JPG
    184,7 KB · Bekeken: 18
Ik heb in Tsjechië bij de lidl wat zakjes bramboraky gekocht van het merk Labeta. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het knedliky's waren. Dom weet ik nu maar dat dacht ik echt. Het zijn dus aardappel pannekoekjes. Ik heb net een verpakking open gemaakt. Er zit ontzettend veel knoflook in. Ik heb verpakkingen meegenomen met en zonder knoflook. Ben benieuwd of het lekker is. Ik laat het weten.
ps. wat is Podravka?
 
Oke, ik dacht dat het een soort kruid was.
De bramboraky was lekker. Alleen erg zout en er zat ontzettend veel knoflook in. En ik zag te laat dat er ook nog 2 eieren door moesten. Misschien toch het recept niet goed begrepen.
 
Wij hebben ze van verschillende merken gehad en er was er één bij die was erg zout weet ik nog, met erg veel knoflook ja!! (maar dat vinden wij wel lekker!!!)
We hebben nog een pakje van het merk Labeta, volgens mij zat daar niet zoveel knoflook in. Ik ben benieuwd, ga hem volgende week klaarmaken.
 

pepo

† In Memoriam
Waarom doe je bramborak niet zelf? Het is eenvoudig, je kunt zelf bepalen wat er in moet (en wat niet), je manlief lukt het ook, geen internationaal gesleep van de ingrediënten met onleesbare gebruiksaanwijzing en dubbele blijheid van eigengemaakte lekkernij!
 
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Pepo.
Ik zal binnenkort eens het recept van Sandra uitproberen.
Maar voorlopig heb ik dus nog 3 zakjes met knoflook liggen en nog 4 zonder. Die met knoflook gaan waarschijnlijk de kliko in.......
 
Bovenaan