Via LinkedIn ontvangen.
Behoeft geen nadere uitleg lijkt mij.
De wateroverlast en hevige regenval zorgden voor grote problemen in Limburg en onze buurlanden. We wensen iedereen veel sterkte. Ook voor het spoor zijn er gevolgen. Hoe staat het daarmee?
Beschadigd spoor wordt gerepareerd, spoorinspecties zijn uitgevoerd, testritten gedaan en we blijven alert. Treinverkeer richting Luik is voorlopig niet mogelijk vanwege de grote schade in België. Ook vindt vrijwel dagelijks internationaal overleg plaats tussen ProRail en de spoorbeheerbedrijven van Zwitserland, Italië, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk. Dat overleg is met name gericht het spoorgoederenvervoer, waarop grote druk is ontstaan door de wateroverlast. Zo worden er in verband met overstromingen in Tsjechië momenteel geen goederentreinen naar dat land gereden.
Behoeft geen nadere uitleg lijkt mij.
ProRail on LinkedIn: De wateroverlast en hevige regenval zorgden voor grote problemen in… | 12 comments
De wateroverlast en hevige regenval zorgden voor grote problemen in Limburg en onze buurlanden. We wensen iedereen veel sterkte. Ook voor het spoor zijn er… | 12 comments on LinkedIn
www.linkedin.com
De wateroverlast en hevige regenval zorgden voor grote problemen in Limburg en onze buurlanden. We wensen iedereen veel sterkte. Ook voor het spoor zijn er gevolgen. Hoe staat het daarmee?
Beschadigd spoor wordt gerepareerd, spoorinspecties zijn uitgevoerd, testritten gedaan en we blijven alert. Treinverkeer richting Luik is voorlopig niet mogelijk vanwege de grote schade in België. Ook vindt vrijwel dagelijks internationaal overleg plaats tussen ProRail en de spoorbeheerbedrijven van Zwitserland, Italië, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk. Dat overleg is met name gericht het spoorgoederenvervoer, waarop grote druk is ontstaan door de wateroverlast. Zo worden er in verband met overstromingen in Tsjechië momenteel geen goederentreinen naar dat land gereden.