Pronk-vakantie in Nederland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nou, ik ben dus eigenlijk op vakantie in Nederland. En dan vooral om met mijn dochtertje Barbora te pronken. Ben er nu anderhalve week. Eerste week is die kleine ziek geweest, erge griep, ze is een halve kilo kwijt geraakt, de schat. Nu dus echt een beetje op visite, naar de markt en stadten. Verder denk ik dat ik tien kilo zwaarder ben als ik terug kom in good old Brezi. Eet hier alles wat ik dat jaar heb moeten missen, maar ja dat is bekent bij de meeste nederlandse tsjechen.
 
Ik kom juist verschrikkelijk aan, als ik in CZ ben!
Waar ligt Brezi trouwens? Vertel daar eens wat meer over?
 
Brezi is een dorpje bij het grotere dorpje kluky bij het nog grotere dorpje zahori bij het stadje pisek. het heeft maar een paar inwoners warvan veel oudere. ze zeggen altij tam davaj lisky dobro noc daar zeggen ze de vossen goedenacht, oftewel weinig leven in de tent
 
mooi he dat is ons kapelletje. De plek waar we de majka gaan vieren, verheug me er al erg op. dan loopt heel het durpje uit
 
maar de topic is natuurlijk de vakantie in nl. zijn er ook nl ers die een inhaal slag doen wat beterft drop, frikandellen loempias etc als ze in nl zijn
 
Bovenaan