Prijzen levensonderhoud in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek

Geroyeerd Lid
Voor wachtwoord 69 en anderen, ga eens naar de plusmarkt daar is een slager die vlees verkoopt als in Nederland keurig netjes en ik kan het weten met mijn verleden(slachthuis) het betrof de plusmarkt in Dvur Kralovec en ook in Trutnov.
 
bedankt voor de tip,
gerben vindt die slagers in tsjechie geweldig dus ik zal hem er geen plezier mee doen om verpakt vlees te kopen.
en een eitje lus ik ook wel,en in de restaurants eet ik altijd heerlijk.
dus maak ik me maar niet te druk
groetels rika
 
In de Hypermarches is het al mogelijk om met euro's te betalen.... Ze rekenen de huidige wisselkoers (zoals ook vermeld staat op de voorpagina van dit forum).

Bij bezienswaardigheden en toeristische attracties kan je in een aantal gevallen ook met euro's betalen, dan betaal je vaak wel meer dan wanneer je met kronen betaald.
 
slager

Rika en Macek:
Er zijn uiitstekende slagers in Tsjechië. Twee voorbeelden in de omgeving die jullie kennen:
Aan het plein in Jilemnice op de hoek zit een uitstekende slager(Tsjechisch: rezník).
In Vrchlabi zit een goede slager in de hoofdstraat, vrijwel in het begin aan de linkerkant, met vers gerookte worsten en uiitstekende specialiteiten en boterhamvlees.
Ik moet altijd genieten van zoveel lekker vlees voor zo weinig geld!
 
Scout

Verkeerd beeld van scouting? ja, veel mensen hebben dat, die denken dat scouts nog rondhuppelen in van die korte broeken met van die kwasten en lange sokken eronder, heel braaf zijn en zeer natuur vriendelijk zijn, goed zorgen voor de natuur bla bla bla....

Meeste scouts hebben bier leren drinken op scouting! :deuk:

Hun eerste :D *ervaringen* ook bij scouting.

Bier en sigaren zijn zeer belangrijk op een zomerkamp maar wees gerust. blijven altijd 2 man leiding nuchter voor je never know met de kiddo's.

Dus prijzen van zulke artikelen vormen een grote post op de begroting van een zomerkamp:deuk:
 

Macek

Geroyeerd Lid
loek schreef:
Rika en Macek:
Er zijn uiitstekende slagers in Tsjechië. Twee voorbeelden in de omgeving die jullie kennen:
Aan het plein in Jilemnice op de hoek zit een uitstekende slager(Tsjechisch: rezník).
In Vrchlabi zit een goede slager in de hoofdstraat, vrijwel in het begin aan de linkerkant, met vers gerookte worsten en uiitstekende specialiteiten en boterhamvlees.
Ik moet altijd genieten van zoveel lekker vlees voor zo weinig geld!

Ik heb nooit beweerd dat die er niet zijn en de slager in Vrchlabi heeft inderdaad lekkere worst, maar voor "beginners" met permissie, is de plusmarkt een must. Ik heb geen aandelen!!
 
nu het toch even over slagers gaat: zit er in Nachod ook zo'n lekkere slager? we hebben tot nu vlees in de supermarkt gekocht, maar een gewone slager vind ik toch leuker.

groetjes en vast bedankt,
Tonia
 
uiteten is goedkoop in cz en de supermarkten ook hoor grote supermarkten is zelfs eigenlijk nog goedkoper dan in nederland goed zoeken en je vind het wij gaan nu voor de 4x naar tsjechie mooi leuk land en lekker goedkoop

Zijn er ook dingen veranderd vergeleken met vorig jaar in tsjechie kwa prijzen.
 
De accijnzen op alcohol zijn wat omhoog gegaan, dacht ik... En de OV-kaartjes in Praag zijn (voor Tsjechische begrippen flink) duurder geworden. Voor de rest geen schrikbarende dingen - niet dat ik gemerkt heb, tenminste... ;)
 

Freddy2005

† In Memoriam
PuNkEnStEiN schreef:
De accijnzen op alcohol zijn wat omhoog gegaan, dacht ik... En de OV-kaartjes in Praag zijn (voor Tsjechische begrippen flink) duurder geworden. Voor de rest geen schrikbarende dingen - niet dat ik gemerkt heb, tenminste... ;)
Je vergeet de brandstofprijzen Punk, maar waar gaan deze niet omhoog ?
 
Bovenaan