Prachtige ontmoeting

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De vakanties voorbij, Barend, ben ik heel benieuwd of je hom al bent tegengekomen! (Misschien blijft hij de hele zomer wel boven)
In onze vakantie niet in de buurt van Zacler geweest. Groet
 
Wat een geweldig mooi verhaal! Hier word je toch vrolijk van en wat goed dat jullie alle moeite hebben genomen om de man weer te vinden en de foto te geven. Heerlijk zulke mooie ontmoetingen. En natuurlijk heel mooi geschreven!!
 
Dank je wel Mayca, en alle andere reacties!

Wat een foto wel niet teweeg brengt.
Een keer hadden we een huisje gehuurd ergens in Zuid Bohemen in de buurt van Trebon. Schitterende oude boerderij met schuur en boomgaard. In het voorjaar, prachtig weer.... Achteraf is daar het idee ontstaan om ooit zelf een huis te kopen in Tsjechie.
Van de eigenaars had ik een foto gemaakt die ik het jaar daarop langs kwam brengen, we hadden nu in het noorden een huis gehuurd.

Hadden ze nooit verwacht, werkelijk alles werd in het werk gesteld om het mij naar de zin te maken. Ik kwam vroeg in de middag aan, ze waren net begonnen met warm eten en ik zei dat ik straks wel terug zou komen.. Nee, nee! aanschuiven en ik kreeg een deel uit de pan. Verhalen over vroeger, hij was indertijd werkzaam als ingenieur bij een bedrijf waarvoor hij periodes in Azie en Afrika werkzaam was. De landen weet ik niet meer maar het zullen allicht communistische bondgenoten geweest zijn. Interessant allemaal....
 
Bovenaan