Praag: voor herhaling vatbaar!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De eerste week van juli ben ik zes dagen naar Praag geweest. Omdat dit mijn eerste bezoek was aan Tjechië, en dus ook Praag zelf, had ik vooraf veel informatie opgezocht.
De hele vakantie is perfect verlopen. Zowel de vliegreis erheen alsmede het verblijf in het prachtige viersterrenhotel Best Western Selsky Dvur in Praag-Hostivar.
Het hotel lag dan wel een flink stuk buiten het centrum van Praag, maar dankzij het meer dan uitstekende openbaar vervoersnetwerk was ik binnen het half uur in het centrum.
Waar kun je nog voor € 12,-- uitgebreid eten met drie pilsjes? Juist in Praag! Praag zelf is een schitterende stad, en soms had ik echt het idee in de Efteling te lopen.
Alleen de vlucht terug was minder. Het vliegtuig zou om 16.10 uur vertrekken en om 17.40 uur in Brussel aankomen. Echter nadat we allemaal aan boord waren, bleek er een technische storing aan het toestel te zijn, waarna we allemaal weer van boord moesten, en moesten wachten tot 22.30 uur eer we in Praag konden vertrekken. De lange wachttijd werd goedgemaakt met een waardebon van 400 Kc, maar daar doe je op de luchthaven niet erg veel mee.
Dit was dan ook de enigste smet op de hele reis, die verder perfect is verlopen. Voor mij is Praag zeer zeker voor herhaling vatbaar.
 
Wij gaan maandag 11 augustus naar Praag, tweede keer, de eerste keer hadden we een huisje in een ander plaatsje en gingen met de trein naar Praag, dit keer gaan we naar een hotel in Praag, helemaal geweldig.
Vorige keer kochten we steeds dagkaarten voor het openbaar vervoer, goedkoop en zeer goed.
Ik heb begrepen dat we nu in het hotel ook driedaagse openbaar vervoer kaarten kunnen kopen.
 
Bovenaan