Porezanky (Zuid Bohemen) - nòg een paradijs!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Geweldig, dat filmje! Heb je er zo nog meer? Jullie gaan op voor de Oscar!!

Er is ook een site: Tour de BIER 2007 en daar zijn ook foto's van de Hostinec te zien. Ik zal proberen het op dit topic te krijgen....
 
Wat grappig dat jullie zo'n goede ervaring hebben met dit huis. Wij hebben het huis een aantal jaren geleden bezocht en het was mijn vreselijkste vakantie ooit! Ik vond het huis vies (de haren van de vorige huurder lagen nog in het bad), de douche liep elke keer over, de planken van het laminaat verschoven zodra ik er met de stofzuiger over heen ging, de kinderen moesten of naast een stopcontact (met kans op kleine vingertjes in het stopcontact) óf naast een schimmelplek slapen, het toilet rook enorm naar urine, etc. Ook het weer viel heel erg tegen wat het niet veel beter maakte, maar voor mij is dit huis niet voor herhaling vatbaar.

Gelukkig heb ik vanuit het verleden goede herinneringen aan Tsjechië, ik ben er in '90 en '91 geweest en dat waren, ondanks dat alles sterk verouderd was, geweldige vakanties! In 2009 zijn we wederom naar Tsjechië geweest, naar het Reuzengebergte en ook daar troffen we een schoon, ruim huisje.
 
Tja Marrije, zo zie je maar hoe mensen eenzelfde leefomgeving totaal verschillend kunnen ervaren. ;)

Als ik een oude boerderij huur in Tsjechië, ga ik er bij voorbaat van uit dat niet alles in perfecte staat kan/zal verkeren. Vocht is een veel voorkomend probleem in oude gebouwen, dus ja, er zal best wel op sommige plekken schimmel op de muren staan.
Het huis was niet blinkend schoon, maar zeker niet dusdanig vies dat je er geen prettige vakantie in kon doorbrengen.
Dat het laminaat niet overal even netjes aansloot, viel ons ook op. Maar is dat iets om je tijdens een vakantie druk over te maken?
Wij hebben geen kinderen, dus van gevaarlijke situaties met stopcontacten heb ik niets meegekregen.
De badkamer en het toilet vonden wij netjes. Het enige wat je zou kunnen zeggen, is dat het toilet eigenlijk te smal is en dat kan bij bepaalde noodzakelijke handelingen lastig zijn. :stout:

Wie liever niet met dit soort "tekortkomingen" geconfronteerd wordt, kan beter een wat nieuwere accommodatie huren.

Al met al hebben wij een heerlijke vakantie gehad in Porezanky; zo heerlijk zelfs dat we een paar dagen na terugkomst besloten het huis ook voor volgend jaar zomer weer te huren. En daar verheugen we ons enorm op!

O ja, ik moet het verhaal van deze vakantie nog afmaken; eens kijken of ik er binnenkort aan toe kom. :bloos2:
 
Hij kijkt er al erg naar uit, laat hij ons weten! We hebben ook erg genoten van zijn foto's.
Op dit moment zitten onze wintergasten in het huis en we hebben al goede berichten gehoord. We hebben ze gevraagd sneeuwfoto's te maken, da's weer heel wat anders! We zijn erg benieuwd!
 

kuurgast

Donateur
images


:stout:
 
Hoi Kuurgast,

Het writersblock van Punkenstein geldt niet voor Zoover.nl, daar pent hij wel een verhaaltje..

Hier zien we hem niet zo vaak meer, jammer, want ik vond z'n inbreng leuk!:top:
 
Zoover? :confused: Daar zou ik niet blindelings op vertrouwen, de site wil nog wel eens gevuld worden met héééle positieve tekstjes van familieleden ed. Je hebt er meer aan een leuk vakantieverslag als deze, :stout: dat barst van de reclame. ;)
 
Wat Zoover betreft, daar vaar ik ook niet blind op: wij hebben in verrukkelijke hotelletjes gelogeerd die slechte recenties kregen en omgekeerd.
Gewoon zelf uitproberen en je gezonde verstand gebruiken, toch?
 
Bovenaan