Politie!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zaten ons avondmaal te nuttigen op het terras van de camping van Josef in Litomerice. We hebben 3 meisjes, van 6, 11 en 13 jaar. Mieke is de jongste, en trekt wel eens de aandacht, zo ook vandaag.
Uit het restaurant kwamen 2 jonge politieagenten, waarvan één het terras op liep, richting mijn jongste spruit. Aldaar aangekomen kreeg zij een aai over de bol, en aan ons de vraag "Hoe heet zij?" Nou, Mieke dus. Hij pakte zijn politiepet en liet haar het label zien. Mate, dat was zijn naam. En toen verhuisde de donkerblauwe baret naar Mieke's blonde koppie. En omdat ik toevallig een fototoestel bij me had wilde ik deze kans niet voorbij laten gaan mijn dochter te vereeuwigen met zo'n grote stoere agent! Dus Mieke op de arm, foto maken, en inmiddels stond onze Lucie ook te trappelen om op de foto te gaan, die kreeg de pet van de collega. Daarop volgde de groepsfoto en hierna namen zij vriendelijk groetend afscheid. De barettten hoefden zij niet terug! Die mochten de meiden houden! Leuk hé?
Vragen wij ons natuurlijk wel af of het een gewoonte is om petten weg te geven of dat er misschien een overschot aan politiepetten is bij de gemeente Litomerice.
Hoe dan ook, de baretjes zij met ons mee terug gereisd naar Nederland, en zijn voor ons een dierbaar aandenken aan ons geliefde Tsjechie.
 

Bijlagen

  • Vakantie 2007 238.jpg
    Vakantie 2007 238.jpg
    228,7 KB · Bekeken: 43
  • Vakantie 2007 239.jpg
    Vakantie 2007 239.jpg
    243,7 KB · Bekeken: 52

Esthertje

Geroyeerd Lid
:deuk: Wat een leuk verhaal Krulletje!
Mijn hele schoonfamilie woont in Litomerice, dus ik zal het zeker eens navragen. Enne die politieagent .... mag mij ook weleens een aai over de bol geven ;) Zo :ja:
 
Leuk verhaal Krulletje.
Als ik die agent was geweest had ik mijn baret aan die serveerster gegeven :deuk:

Zoals ik al schreef in een andere topic heb ik goede ervaringen met Tsjechische politieagenten :agent:
Daar kunnen ze hier in Amsterdam veel van leren.
( ik hoop dat Cohen ook dit forum leest )

Zo was er een agent in Trutnov die geld wisselde uit zijn eigen zak zodat ik de parkeermeter kon betalen.
En ja, ik heb het nageteld.

Jos
 
Omdat iedereen het zo druk heeft met de serveerster, zal ik even opmerken dat ik helaas haar naam niet weet, maar dat zij een uitstekende seerveerster is, en zelfs goed engels spreekt!:top:
 
Lief en leuk.

Ik heb geen verstand van Tsjechie mannen, laat staan van Tsjechiese agenten.
Maar wat ze deden was bijzonder leuk!

Een hele leuke herinnering voor de meiden.

Gegroet.
 
Bovenaan