Plezant cafeetje in praag 1?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Volgende zomer trekken we met ons klasje (tsjechische studenten) voor een week naar praag. Wie kent er een leuk cafeetje om in de tsjechische sfeer te geraken ?
 
Hier in Nederland bedoel je? U Svejka in Amsterdam.
Oh in Praag 1... het lijkt me dat daar genoeg typische cafeetjes zijn. Zoek onder ''hospoda''
smile.gif
 
om in de Tsjechische sfeer te geraken, kan je misschien beter naar Brno of iets anders dan Praag gaan...
 
Praag 1 is wel wat moeilijker, maar er zijn toch echte hospoda's te vinden, hoor! Ik denk bv. aan een hospoda vlakbij staromestske namesti, een bij celetna en een bij de burcht.
Buiten het centrum vind ik het trouwens wel wat leuker, dan is de omgeving ook zo heerlijk niet toeristisch. Soms nog met natuurschoon erbij. In de zomer is dan bv. in de tuin een live Tsjechisch schlageroptreden, inclusief de heerlijkste lekkernijen en dansende Tsjechen
smile.gif
.
 
die dansende tsjechen wil k wel eens zien
wink.gif

bedankt al voor de info! onze jeugdherberg zal vlak bij het staromestske namesti zijn, dus die zal k wel vinden (hoop k)
 
De kroeg met dansende tsjechen die ik in gedachten had ligt trouwens in de buurt van Bila hora en da's eigenlijk toch ook een verplicht uitstapje voor studenten tsjechisch
wink.gif
? Gewoon een beetje uit het centrum, een beetje dorpssfeer opzoeken, een beetje in het weekend en een weertje als vandaag in Praag en komt in orde
smile.gif
. Veel plezier!
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ahoj Erica, is er in Amsterdam een Tsjechies cafe, restaurant? Mag ik weten waar, bij voorbaat dank, pivonist Macek.
 
Macek,

Kijk eens naar dit bericht over de vorige forummeeting.

Het was een Restaurant / Cafe, en nu helaas allen nog maar een cafe. Wel Tsjechisch!
 
Macek, volgens mij kun je Prazdroj van de tap maar op twee plaatsen in NL drinken. Bij U Svejka in A'dam en in Vlodrop, dat heb ik elders beschreven. Daar kun je ook Tsjechisch eten!

Maar het ging eigenlijk over "plezant cafeetje in praag 1"
smile.gif
 
Bij U Svejka is niet van de tap. Bij de Boterwaag in Den Haag wel. En er staat meestal een Tsjech achter de bar. Honza!
 
Ik heb toch ook wel het vermoeden dat er meer cafe's in NL Tsjechisch bier schenken. Als ik er weer 1 tegen kom, meld ik het natuurlijk!
 
Is goed mogelijk Juan.
Mijn bron (Helena uit Vlodrop) zei tegen mij, dat de importeur maar op twee plaatsen levert, waarvan hun bistro er een van is.
 
Hm... in de Boterwaag is toch echt van de tap. Dat kunnen genoeg mensen op dit forum al beamen. En het is al jaaaaaaaren zo.
grin.gif
Zou het echt maar op 2 plaatsen van de tap zijn? Nou, dan hebben we ze allebei gevonden.
grin.gif
 
Bovenaan