Pinnen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Overmorgen vertrekken wij met ons campertje voor een maand naar Tsjechie, voor het eerst wel te verstaan. We beginnen in Praag, willen vervolgens naar zuid Moravie en dan op de terugweg langs het Lipno meer.
We zitten met een vraag: wat kun je het beste doen, contante euros meenemen , contant tsjechische kronen meenemen of in Tsjechie geld uit de muur halen? Zijn er genoeg pin automaten??
Bedankt alvast!:)
 
Het is ons altijd goed bevallen om geld uit de muur te halen.
Het voordeel is o.a. dat je niet met een pak geld op zak loopt dat je nog moet wisselen.
Het geld uit de muur halen is tegenwoordig bijna overal te doen.


Goede reis, mooi weer en veel plezier
 
veel plezier in tsjechie, je kan gewoon geld uit de muur halen, overal is wel een geldautomaat, vooral in de grotere steden en misschien heb je ook wel een visa card daar kan je ook op veel plaatsen mee betalen.
 
Als je in een klein dorpje zit heb je niet altijd een pinautomaat in de buurt. Je hoeft niet helemaal naar een grote stad, wij rijden altijd naar één van de shoppingcentra, waar je in de hal van een supermarkt of een Bauhaus meestal wel een aantal pinautomaten hebt staan.
 
Weet wel dat je voor pinnen uit de muur meer betaald als in nederland. Dat zal per bank verschillend zijn, maar wij betalen per keer pinnen 2,25 euro (ABN-AMRO). Vind het veel geld. Je kan daarmee toch heel wat andere leuke dingen doen. Je kan dus het beste grotere bedragen pinnen.
Veel plezier in Tsjechie, Jolanda
 
Je kunt ook bij de grote supermarkten met euro's betalen en dan in kronen terug krijgen. Ik heb het gezien bij de Lidl in Vrchlabi kregen ze nog meer terug als bij de bank.
 
bij tesco in decin kun je ook met euro's betalen en je krijgt ze ook terug
Dat is voor mij nieuw weer wat geleerd want in Tsjechie heb normaal gewoon kronen

Je kunt ook bij de grote supermarkten met euro's betalen en dan in kronen terug krijgen. Ik heb het gezien bij de Lidl in Vrchlabi kregen ze nog meer terug als bij de bank.
Ja maar ik denk dat met Kronen betalen wel voordeliger is want met euros ben wel duurder uit omdat t betaal middel in Tsjechie kronen zijn
 
esiegers schreef:
Dat is voor mij nieuw weer wat geleerd want in Tsjechie heb normaal gewoon kronen
decin is natuurlijk wel vlakbij de grens, daar komen al die duitsers boodschappen doen, wij hebben ook gewoon in kronen betaald maar de gene voor ons betaalde in euros
 
Ja idd klopt heb zelf bij de grens overgang ook wel met euros betaald .Maar je bent dan wel duurder uit soms. Doe mij maar gewoon betalen met kronen in Tsjechie. Tenslote zien we t hele Jaar die euros in Nederland enz hihi en dat is allemaal duur genoeg.
Tsjechie blijft goedkoop met hun kronen :D
 
pinnen

Dus als ik het goed begrijp is het gewoon het makkelijkst om te pinnen in tsjechie en voor de eerste dag wat kronen mee te nemen vanuit nederland. We wilde voor heel de vakantie euro's meenemen en daar wisselen in kronen, niet doen dus?
 
Nee, absoluut niet doen; gewoon een relatief klein bedrag aan Euro's meenemen om bij de Tsjechische grens te kunnen wisselen. Dat kan bij nagenoeg elke grotere grensovergang (en dan kan je daar ook gelijk het wegenvignet kopen), bovendien sterft het in Tsjechië van de geldautomaten, dus maak je geen (geld)zorgen... :)
 

Tabe

† In Memoriam
Cor,
Volg het advies van Punkensteijn maar op. Geen, of maar weinig, euro's meenemen. Kronen pinnen in Tsjechie en klaar is Kees (Cor). :)
En of je nu vanuit Leeuwarden of Groningen komt; je hebt verschillende grensovergangen.
 
Wij hebben in een aantal steden en dorpen verbleven tijdens onze Tsjechie trip en overal konden we wel geld pinnen (bank, grote supermarkt), dit in tegenstelling in Duitsland:(
 
Je kunt ook bij de grote supermarkten met euro's betalen en dan in kronen terug krijgen. Ik heb het gezien bij de Lidl in Vrchlabi kregen ze nog meer terug als bij de bank.

Ik heb bij de Lidl in Vrchlabi een groot bord boven de kassa's gezien met de wisselkoers erop geschreven, en idd je krijgt bij Lidl meer als bij de bank :deuk:
 
Bovenaan