Parkings met speeltuin langs A4

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Aanstaande zaterdag vertrekken we voor het eerst naar Tsjechië, naar Desna.
We rijden langs de A4, Koln/Giessen/Erfurt/Chemnitz/Dresden. Vroeger hadden mijn ouders zo een boek met alle parkings langs de snelwegen in Europa waarin je duidelijk alle faciliteiten van de parking kon zien. Ik weet niet of er nu nog zo een boek bestaat of misschien is er een website met dit soort informatie?
Of misschien heeft een van jullie aanraders voor picknick-/rustplaatsen met 4 kinderen?

Groetjes.
 
Bedankt voor je snelle reactie! Hier kunnen we al iets mee. Maar ik denk dat dit enkel de parkings met benzinepomp zijn. Er moeten er nog veel meer zijn, met enkel wat banken, een WC en eventueel speeltuigen. Deze zijn meestal een stuk rustiger.
 
Hoi,
Wij rijden al enkele jaren dezelfde route over de A44 (E331), N7 en A4 (E40), Nijmegen, Dortmund, Kassel, Erfurt, Dresden (as. vrijdag gaan we weer :zwaai: ) en er is steeds meer verbeterd, met name de kwaliteit van de wegen. De parkeerplaatsen zijn standaard "duitse" parkeer plaatsen, je kunt er tanken , naar de wc en er staan banken en tafels, maar verwacht geen superparkeerplaatsen zoals wel in Frankrijk langs de tolwegen, met speelplaatsen etc. Die hebben wij nog niet gezien !

Zorg wel dat je op tijd tankt, er is een stuk bij waar er een zeer lange afstand is tussen 2 tanklocaties. (volgens mij tussen Eisenach en Gera)

veel plezier in tsjechie en een goede reis gewenst
 
Vlak langs de verschillende snelwegen zie je regelmatig een "Autohof".
Hier zijn meestal wat uitgebreidere voorzieningen te vinden en niet onbelangrijk: Iets goedkopere brandstof:)
 
Bovenaan