Openingstijden supermarkten 1 mei 2010

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Op zaterdag 1 mei arriveren onze kinderen bij ons in een door ons gehuurd huis. Deze dag willen wij de nodige inkopen doen in een supermarkt in Tyn nad Vltavou.
Mijn vraag is echter of de supermarkten op een nationale feestdag wel open zijn. Ik kon deze vraag in de zoekfunctie niet vinden en hoop daarom op reactie.

Volgens mij zijn de kleine winkels dicht Aad op 1 mei, de grote ketens zijn wel open, maar of ze ook de normale openingstijden hanteren?

Marcel

Moderator
alleen de grote supermarkten zullen dan open zijn. elke andere keinere winkel in het centrum van dorpen en steden zijn gesloten.

Tot nu toe bedankt voor al jullie reacties. Ik heb het idee dat we ons weinig zorgen hoeven te maken.
Goed om te weten dat in ieder geval de grote supermarkten open zijn.
Binnenkort zal ik ons concept reisprogramma aan jullie bekend maken via het forum.
Wij vertrekken op zondag 25 april, omdat het op zondagen toch lekker rustig is op de autobanen zonder vrachtverkeer.
We hopen ongeveer 4 weken in Bohemen te verblijven en trekken van zuid naar noord.
hartelijke groet Ad

Vergeet vooral niet om ook eens in Bechyne rond te kijken!
Volgens mij staat er nog wel ergens op het forum een topic over deze omgeving! :deuk:
Misschien komen we elkaar nog wel tegen!
In elk geval een prettige vakantie!

Trouwens, als de openingstijden van de Lidl in Tyn op 1 mei bekend zijn zal ik ze doorgeven!

Meeste supermarkten als als Ahold, Billa, Globus noem maar op...alles in omgeving Praag en praktisch alle grote supermarkten zijn gewoon open. Werk bij grote bakkerij die deze winkels bakkerij producten brengt en we werken nonstop....dus geen zprgen je kan gewoon je inkopen doen.

Vodnik

† In Memoriam
Meeste supermarkten als als Ahold, Billa, Globus noem maar op...alles in omgeving Praag en praktisch alle grote supermarkten zijn gewoon open. Werk bij grote bakkerij die deze winkels bakkerij producten brengt en we werken nonstop....dus geen zprgen je kan gewoon je inkopen doen.

? Hé Petra, ff wakker worden! De vraag was of de winkels open zijn op 1 mei, dat waren ze, het is nu 7 mei!
Overigens is het morgen 8 mei (tsjechische 5 mei) en zullen buiten Praag toch veel winkels gesloten zijn. Niet in Pha, daar is alles -zola gewoonlijk- open.

Vodnik

† In Memoriam
oei, ik had even alleen naar topicnaam gekeken! Maar zoals al genoemd is, wordt pinksteren hier niet echt gevierd.

In Praag zijn de grootgrutters overigens 363 of 364 dagen per jaar geopend (afhankelijk of het een schrikkeljaar is of niet, en één dag gesloten voor balans)

Bovenaan