Horeca Openingstijden restaurants met Kerst en Oud & Nieuw

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn al een keer in CZ geweest rond de kerst maar verbleven toen bij familie, dit jaar gaan we voor het eerst rond deze tijd naar ons eigen huis.
We kunnen daar echter nog geen behoorlijke maaltijd voor ons zelf bereiden, dus is mijn vraag: Zijn de meeste restaurants geopend met Kerst en Oud en Nieuw, en zoja: is reserveren dan noodzakelijk?
Er zijn vast fervente Tsjechië gangers of Tsjechië bewoners op dit forum, die hiervan op de hoogte zijn.

Alvast bedankt

henk1948
 

Vodnik

† In Memoriam
ligt eraan waar (plaats) en wat (soort) je wilt.
In iedergeval kan je aannemen dat het de 24ste moeilijk zal zijn, dat is hier een erg belangrijke dag van kerst.

Wat betreft oud/nieuw, restaurants in Praag zijn vrijwel alleen toegankelijk als je gereserveerd hebt.

P.
 
Hallo Henk1948,
Met Kerst ben ik altijd bij familie in Tsjechie, maar volgns mij is alles dan potdicht. Kerst is echt een nationale feestdag voor de Tsjechen, dus ik zou er niet vanuitgaan.

Oud en Nieuw zijn de meeste restaurants wel open (ik weet niet waar jullie heen gaan?) Maar reserveren zou ik zeker adviseren!!!

Misschien is het handig voor beide dagen te reserveren (en in ieder geval voor kerst informeren), dan ben je gewoon verzekerd van een plek ipv de hele avond een restaurant te zoeken.

Groeten, en veel plezier,

Lucka
 
Hallo Henk
2 jaar geleden waren wij met Oud en Nieuw in Rokytnice nad Jizerou, we hadden inderdaad voor oudjaarsavond gereserveerd in een restaurant. Het was wel nodig, het was erg vol. Wij hadden het speciale menu voor oudjaarsavond gereserveerd. Het was geweldig! We hadden geen idee wat eigenlijk de bedoeling was, tot hoelaat je kon of mocht blijven. Dit wijst zich vanzelf. We kregen rond 0.00 uur schalen met hapjes en champagne,:cheers: heerlijk
Groeten Margriet
 
Bovenaan