Op bezoek bij Radio Apollo in V. Meziříčí

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pelhřimov

Donateur
Een paar jaar geleden luisterde ik bijna dagelijks via internet naar Radio Apollo.
Omdat ik het jammer vond dat ik niet wist welke Tsjechische nummers er gedraaid werden, heb ik een email naar de studio gestuurd. Daarop kreeg ik van de nieuwslezer Michal Merenda een enthausiaste email terug. Na een aantal leuke emails heen en weer werd ik door hem uitgenodigd om de studio te bezoeken als we in de buurt waren. Dat liet ik me natuurlijk geen 2 keer zeggen.

1 Radio Apollo studio in Valasske Mezerici.jpg
(de studio's bevinden zich op de middelste etage)

En zo planden we op 31 juli 2006 een bezoek aan de studio van Radio Apollo in Valašské Meziříčí.

2 André en de kanjers.jpg
(André met op de achtergrond de "wall of fame")

We hadden als verrassing een 15-tal pakken "Kanjers" (stroopwafels) meegenomen voor alle medewerkers en kregen we van Michal een rondleiding door de studio's en kantoren.

3 Tomas Gross on air.jpg 4 on air.jpg
(Tomáš on air)

Ook mochten we live bij de uitzending van Tomáš Gross aanwezig zijn omdat Michal daarin het nieuws moest presenteren. In de studio vertelden Michal en Tomáš dat ook zij een verrassing voor mij in petto hadden: een live interview in de uitzending bij Tomáš!

6 Michal Merenda en Jeanne.jpg 5 Jeanne en Tomas Gross.jpg
(Michal, Jeanne en Tomáš on air)


Ik mocht achter de microfoon plaatsnemen en kreeg een koptelefoon op.
Gelukkig werden vooraf de te stellen vragen eerst even in het Engels gesteld zodat ik een antwoord kon bedenken om deze met hulp van Michal en Tomáš in het Tsjechisch op te schrijven. Want mijn Tsjechisch was toen een stuk slechter als nu.

7 playlist radio Apollo 31-7-2006.jpg
(playlist)

We kregen ook een uitleg over het uitzendsysteem.
Tevens hebben wij Michal's collega-nieuwslezer Lukas Spanihel ontmoet, een lid van de band Docuku

Nadat we onze namen op de "wall of fame", tussen de Tsj. artiesten die de studio ooit bezocht hebben, geschreven hadden namen we afscheid en vertrokken we na een leuke en interessante middag weer naar de camping terug.

Tomáš hebben we enkele dagen later nogmaals ontmoet toen hij in het openluchtmuseum "Valašské muzea v přírodě" in Rožnov pod Radhoštěm een show presenteerde.

Inmiddels is de muziek-stijl van Radio Apollo gewijzigd en heb ik helaas geen contact meer met Michal.

Sinds 1,5 jaar luister ik daarom naar Radio Blaník
 
Bovenaan