Ook maar voorstellen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, wij zijn Nederlanders die sind 2005 in Tsjechie wonen.
We wonen nu in Lovčice, okres Hradec Králové.
Daarvoor hebben we 2 jaar in Lánov, okres Trutnov gewoond.
Daarvoor in Nederland :)

In Nederland hebben we bij <censuur> een prive opleiding Tsjechisch gevolgd, waarmee we een beetje basis van de taal hebben verkregen. Eenmaal aangekomen hebben we geprobeerd om zoveel mogelijk Nederlanders te mijden, om zo snel als mogelijk Tsjechisch te leren. Communiceren gaat aardig, de Tsjechische mentaliteit hebben we ook wat leren kennen.

We zijn een gezin van 3 mensen, man/vrouw/15 jarige zoon.
De kwaliteit van het onderwijs is niet zo goed, onze zoon gaat volgend schooljaar een US high school doen (homeschooling). Doel van Tsjechisch onderwijs was hoofdzakelijk de Tsjechische taal.

Sind april hebben we een boerderij met kippen, geiten en binnenkort ook wat schapen. Ik werk zelf als ICT ondernemer, dus het is allemaal hobby.

Nou, dat is het wel zo'n beetje - algemeen gezien.

Fijne dag verder ;)
 
Tsja, ik heb niet de gewoonte op fora mijn echte naam/adres achter te laten. Eigenlijk wilde ik op dit forum een aanbod doen, maar adverteren mag niet :) Voorlopg ben ik benieuwd hoeveel mensen er hier zijn die ook in Tsjechie wonen. Wie weet...
 
:lmfao: Dat is ook niet de gewoonte om dat hier te doen.
Heb je al gezien met wat voor maffe namen ze hier rondlopen.
En er komen hier best veel mensen die in Tsjechie wonen, neus maar eens rond en je komt ze vanzelf tegen, maar of je daar dan weer blij mee moet zijn.:confused: :D
 
Tsjonge, wat een reacties allemaal! :)

Tsja, in Rudnik is pension Heřman onze favoriet voor eten en zo. Het is daar lekker eten, de mensen zijn vriendelijk en spreken ook wat andere talen. Het pension kun je niet missen als je door Rudnik rijdt, het ligt in een bocht vlak voor je het dorp verlaat richting Vrchlabí.