Onze "treinman"

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Even niets van onze "treinman" Josef gehoord. Dus gemaild en Eva, zijn vrouw mailde terug dat hij een paar dagen in het ziekenhuis lag, hoge bloeddruk, hoog cholesterol. Ze stuurde foto's van de medicijnen die hij krijgt omdat ze zag dat ze uit Holland (Haarlem)kwamen. Gelukkig gaat het alweer beter met hem en komt hij vandaag weer thuis.

Ze stuurde een foto van het uitzicht van hun huis (achterkant), ze hoopte dat ik kon zien dat het koud was, maar wel goed weer.
josefFrom window.JPG2.jpg
Gelukkig kunnen we per p.c. (beterschaps) kaarten versturen, ik weet alleen niet of het naar Tsjechië kan, maar ik heb hem nog niet terug gehad, dus heb goede hoop.
 
Ik vind het zo leuk dat ze de foto opstuurde, omdat ik gevraagd had of ze nog sneeuw hadden gehad. Dus een foto als bewijs dat er geen sneeuw is, ongeveer 8 graden en een prachtig zonnetje. Gewoon heel lief van d'r!
 
Na bijna een jaar heen en weer gemaild te hebben met Josef en Eva, kreeg ik gisteren een mail met de vraag of we langs wilden komen in de vakantie. Hij stuurde zijn adres door met de vraag of we hem blij wilde maken met een ring op de deurbel.
Natuurlijk ga ik langs, het lijkt me geweldig om hem weer eens te ontmoeten en zijn vrouw te leren kennen. Ook wel spannend natuurlijk, toch anders dan een toevallige ontmoeting in de trein. Toch lijkt het alsof ik hem al jaren ken door al zijn verhalen die hij opstuurd. Tim en Jaimy vinden het ook geweldig, dus die gaan zeker mee.
Josef woont in Praag en hij heeft ook een camping voor me opgezocht,
Sokol in Dolni Pocernice. Daar ga is dus even wat informatie over inwinnen.
 
Goh wat leuk joh, ik vroeg mij zelfs laatst al af of je nog contact met die man zou hebben. En prompt kom jij met dit verhaal. Wat ontzettend leuk, nou ik ben benieuwd naar je verslag na je vakantie.
 
Bedankt voor alle leuke reactie's en Freddy super !! Ik ga meteen kijken!

Heb net gekeken en had een andere site dan die ik had gevonden, zie ik het nou verkeerd, maar zijn de prijzen niet erg hoog in het hoogseizoen??
 
Bedankt voor alle leuke reactie's en Freddy super !! Ik ga meteen kijken!

Heb net gekeken en had een andere site dan die ik had gevonden, zie ik het nou verkeerd, maar zijn de prijzen niet erg hoog in het hoogseizoen??

Nou, nu je het zegt; voor mijn gezinnetje en vouwwagen zou ik 37 euro per nacht kwijt zijn...maar ik las ook vaak dat Praag gewoon westerse prijzen hanteert, dus dat klopt wel. De prijzen staan trouwens in euro's en in CZK. Als je kunt kiezen kies dan euries. Ze hanteren een koers van 30.
 
Bovenaan