Onze eerste zomervakantie in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Soms wijzigen plannen zich in een snel tempo. Vier weken voor de zomervakantie zouden wij nog naar Frankrijk gaan. Tscjechie was wel een optie geweest, maar wij dachten dat twee weken te kort zou zijn om helemaal naar tsjechie te reizen met ons kleine campertje.

Maar twee leden van onze jeu de boule club in Apeldoorn zochten nog steeds een derde man om een toernooi te kunnen gooien in Slavkov bij Brno. Dus werden de plannen gewijzigd en zou mijn man meegooien op het toernooi. Ik hou van een grondige voorbereiding, dus meteen allerlei informatie gezocht over camperen in Tsjechie. De eerste anderhalve week zouden wij met het campertje door tsjechie trekken, richting Praag. Daar zouden we dan de twee anderen ontmoeten. Praag aandoen, toernooitje gooien en weer terug naar huis.

Alleen liep het twee weken voor vertrek toch weer anders. Mijn man brak zijn hand, en kon eigenlijk niks meer. Niet meer gooien op het toernooi. Dat was snel opgelost, omdat ik zelf ook graag een balletje gooi. Volgend probleem was het campertje. Daar had ik nog nooit ingereden. Na twee proefritten, wist ik het heel zeker. Daar ga ik niet mee naar Tsjechie. Dan heb ik twee weken alleen maar stress in plaats van vakantie.

Gelukkig lukte het makkelijk om een kamer te boeken op een pensioen in Orech, vlak bij Praag. Daar hebben wij met heel veel plezier twee weken vertoefd. Ik heb een ware vuurdoop gekregen met autorijden in het buitenland. Dat liet ik altijd aan mijn man over, want die Fransen waren rare snuiters. Nou moet ik zeggen dat de tsjechen veel erger zijn. Geen idee of het waar is, waar ik kreeg de indruk dat er veel ongelukken gebeuren. En vast ook vaak zware, gezien de snelheid waarmee men soms voorbij raast.

Al met al een super geslaagde vakantie. Volgend jaar zeker terug. Dan hopelijk wel met de camper.
 
Heeft die gebroken hand toch nog voordelen opgeleverd. ;)
Ik rijd meestal in Tsjechië, maar dat heeft een andere oorzaak, mijn man kan dan genieten van een welverdiende pivo. :stout: Bedankt voor je verslagje cisca.
En beterschap!
 
Bovenaan