Onze eerste vakantie in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vandaag in Harrachov zelf gebleven.
Naar de glasblazerij en bierbrouwerij geweest.
Heerlijk bier hebben ze daar.
Ook kennis gemaakt met een Engelsman die in Harrachov een zilverjewelry heeft.
Aardige en menselijke man.
Die liever geeft dan neemt.
Zo de koffers vast inpakken, want morgen aanvaarden we de thuisreis.
Het is een heerlijke vakantie geweest die we graag nog een keer overdoen.
Het enige nadeel in Harrachov is dat om 21:00 u alles uitgestorven is.
Tot zover ons reisverslag in het mooie reuzengebergte.
 
Al met al een leuke vakantie hoop ik. Een goede en behouden reis morgen! En grappig van -die aardige Engelsman-, die kwamen wij via vrienden afgelopen vakantie ook tegen. Ik heb begrepen dat hij binnenkort terug gaat naar Londen en dus stopt met zijn zaakje in Harrachov. :(
 
Er schijnt een redelijk grote Peu dealer in Praag 10 te zitten, Autospol d.v., Novostrasnicka 46, misschien op de weg terug de moeite waard (als jullie het op tijd lezen..)

Ik ben er zelf nooit geweest, heb het van horen zeggen, maar misschien vind je daar nog iets leuks??
 
Al met al een leuke vakantie hoop ik. Een goede en behouden reis morgen! En grappig van -die aardige Engelsman-, die kwamen wij via vrienden afgelopen vakantie ook tegen. Ik heb begrepen dat hij binnenkort terug gaat naar Londen en dus stopt met zijn zaakje in Harrachov. :(

Idd wil die zijn zaak verkopen.
Wil nog van zijn kinderen genieten.

Goed thuis aangekomen met onze auto's.
De 205 uit 1991 heeft het goed gehouden.
 
Ik heb niet zelf gesprongen hoor.
Zou niet durven denk ik.
Boven voor de afsprong liggen keramieke goten.
Als ze neerkomen dat is een borstelbaan die overgaat in gras.
Voordat ze beginnen word alles eerst flink natgemaakt
Nee echt de kussens zijn niet degene die we hier in Nederland zijn gewend.
 
Baan even een vraagje over die oude auto's in NOva Paka, die zaak heb ik gezien toen we erdoor reden, Kun je daar gewoon overdag binnen stappen?
Maar er zou ook een automuzeum moeten zijn in Nova Paka weet jij welke dat dan is? en of dat de moeite waard is?
 
Baan even een vraagje over die oude auto's in NOva Paka, die zaak heb ik gezien toen we erdoor reden, Kun je daar gewoon overdag binnen stappen?
Maar er zou ook een automuzeum moeten zijn in Nova Paka weet jij welke dat dan is? en of dat de moeite waard is?

Bij de peugeot dealer staat dat het een museum is.
Ik heb een showroom gezien met drie nieuwe auto`s verder een garage er achter.
Waar die garage voor is als je nieuwe auto`s levert is mij niet geheel duidelijk.

Maar verderop in de bocht, zoals ik heb geschreven, kun je zo binnenlopen, en als je wilt alle auto`s kopen die er staan.
Behalve enkel militaire , dat behoort tot de verzameling van de eigenaar.

Het is echt de moeite waard.

Moet je echt een keer doen Miranda, het is er precies zo als bij mij in de garage.

Maar als ik dan in een auto wil stappen , dan wordt ik meestal wakker.
 
ik zal eens gaan kijken Hendrikus als ik weer in de buurt kom.
bedankt voor je uitleg, het is nu helemaal duidelijk :zwaai:

jammer he dat je steeds weer wakker wordt uit zo'n droom??!!
 
Alweer 2 weken thuis.
En als ik nu de verhalen lees van andere Tsjechiegangers, verlang ik weer naar een vakantie in Tsjechie.
Zijn ondertussen ook aan het kijken op sites naar woningen in Tsjechie.
 
Bovenaan