Onvoorbereid op reis: dan kan er niets fout gaan!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zo morgen eindelijk weer eens naar Praag. Lang niet geweest, zal wel hoop veranderd zijn.

Mij onbekend hotel geboekt. Ervaringen gevraagd, recensies gelezen? Nee.
Naar informatie over de mij ook onbekende buitenwijk geïnformeerd? Nee. Ik weet toevallig iets over wat er in 1967 is gebeurd - of de mensen dat daar nog weten? Maar meer? Nee.
Reis ernaar toe vanaf vliegveld uitgezocht? Zijn toch borden daar. Niks, ik zie wel.

Naar restaurants gevraagd? Ook niet. Neem aan dat de mensen daar ook wel eens honger hebben.
Reisgids gelezen? Welke reisgids? Waarom?
Reisdoelen (buiten de stad) uitgezocht? Ach, bepaal ik ter plekke wel. Ik heb schoenen bij me.
Hoe daar dan te komen? Ik neem wel een trein ergens. Of bus. Of niet.
Geld bij me? Paar losse kronen. Daar pinnen. Waar? Bij een geldautomaat (hoe pin ik hier?).

Niets voorbereid dus. Het kan dientengevolge niet tegenvallen of fout lopen.
Want dat gebeurt alleen als je verwachtingen hebt, dan kan het minder uitvallen.

Shit, toch nog een voorbereiding: ik heb een vliegticket gekocht.
Hopelijk zit ik niet naast mensen die gaan gillen als ie afstort. Want als ik ergens niet tegen kan zijn het mensen die onnodig in paniek raken.
 
Een betoog naar mijn hart, Dieter! Alleen al bij het idee om van tevoren je vakantie van dag tot dag gepland te hebben, griezel ik. En dat dan je vakantie naar de kloten is omdat bijvoorbeeld het weer je planning om zeep helpt... :stout:
 
Haha, zo ben ik ook een half jaar naar Australië gegaan. Heb de eerste 2 dagen een hostel geboekt, en daarna zoiets van "ik zie wel waar het lot mij brengt". Geen enkel plan gemaakt. Zo zijn reizen ook het leukst, veel plezier!

Je hebt eigenlijk maar 2 dingen echt nodig, een paspoort en een pinpas. Dan kun je je overal wel redden ;)
 
Bovenaan