Ons reisverslag 21-07/01-08

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,daar ben ik weer!
Zoals ik jullie beloofd heb zou ik na terugkomst vd vakantie mezelf voorstellen en vertellen hoe de vakantie was! Ik ben Angelique (27 jaar)en woon al bijna 10 jaar samen met Lukas (28 jaar) in Venlo.Onze hobby's zijn onze huisdieren (het zijn er nogal wat:) ) en verder de "kleine" dingen van het leven waar we van kunnen genieten,van klussen in huis tot "op stap gaan" in het weekend! We zijn dit jaar voor de 4de keer naar Tjechië gegaan en komen steeds weer nieuwe dingen tegen! We hebben een hekel aan super toeristische dingen zoals volle campings, tig souvenirwinkeltjes,"friet van Piet" zaken..kortom; de "salou" vakanties! Dus een land als CZ sprak ons wel aan. Het 1ste jaar geboekt via Kras (waren toch wel een beetje voorzichtig,je weet nooit waar je uitkomt:oeps: ) Nou,..dat ging direct al mis.Bij aankomst was het overboekt,en ipv een all-in tophotel zaten we in een (prima,maar toch)2*pension en kregen we te eten wat meneer ons klaarmaakte.Niks anders (nou ja!)Om dit ff kort te sluiten: het 2de, 3de en 4de jaar op de bonnefooi, en...geweldig!!
De 21ste juli zijn we s'nachts vertrokken (nadat we lekker uitgegeten hadden ivm mijn moeders verjaardag)en in een ruk doorgereden naar KutnaHora (2de keer) Klein bekend gezellig dorpje waar we uit konden rusten en onze vrienden een dag later zouden treffen die zelf een paar dagen eerder naar Praag waren vertrokken.We verbleven in hotel 'Ú Kata' We hebben in KutnaHora flink gebruik gemaakt van de "bobovka" en de "knokenkerk" bezocht die onze vrienden nog niet gezien hadden.Ook de buikjes rondgegeten bij de plaatselijke mexicaan en de bakkerijen die weer heerlijke lekkernijen te koop hadden (tip: de bakker op de hoek tegenover de achterpoort van 'U Kata',heeft een heleboel lekkere dingen!)Onze vrienden gingen een dag later naar huis en wij trokken verder naar Polen (??) Sorry:oeps: . Daar hebben we Auschwitz en Birkenau bezocht ( errug indrukwekkend:snotter: ) en een geweldige stad ontdekt! Krakau!! Eerst vond ik het idee maar niks(te druk en zo) maar het viel reuze mee.Een hele mooie stad!! Enfin,..na 4 nachten (Lukas wilde haast niet meer weg,de architectuur was tenslotte adembenemend:) ) terug naar CZ! Daar hebben we tussen de buien door een aantal dorpjes bezocht en uiteindelijk gestopt in Dvur Kralové. Het goot en werd al laat en bedacht me dat ik vorig jaar iets had gelezen over een leuk hotel daar! En jawel..ze hadden een kamer vrij!! Dus overnacht in; tadaa: zoo hotel Safari! Echt een aanrader! Helaas was het de volgende dag een stuk frisser en regenachtig maar dat maakte de prachtige dierentuin er niet minder om! Later die dag zijn we doorgereden naar Svoboda om te kijken of het "bluepension" nog een plekkie vrij had. Het regende daar aangekomen nog steeds.:snik: (we wilden juist aan het hollandse rotweer ontsnappen) Er stonden 2 nederlandse auto's,maar niemand deed open:( . Het enigste leven in huis was een kitten(lief!). Het telefoonnummer,dat op het bord bij het huis stond,op div. manieren gebeld met ons mobiel maar kreeg geen gehoor (misschien verkeerd land/netnummer:confused: ) Balen!! Toen zijn we maar doorgereden naar Spindleruv Mlyn. Onderweg naar Monkeypark heeft Lukas bij de dam aan "bridging" gedaan( weet ff niet hoe je het in het nederlands zegt:oeps: )Bij Monkeypark heeft Lukas nog gebruik gemaakt van de rodelbaan (ik durfde weer es niet) de rest bewaren we voor volgend jaar want we hadden geen winterjas en wanten mee (het was 9 graden! dat geloof je toch niet!!) We hebben die dag ook maar besloten naar huis te gaan.Behalve het weer waren er ook wat probleempjes met het verzorgen van de dieren en wilde we toch zsm naar onze "kinders" terug (en blij dat deze waren!)
 
Nee,daar kwamen we per toeval uit toen we voor de 2de keer naar CZ gingen.Na het bezoek vd 'kerk' gingen we het dorpje in en dat was zo gezellig dat we er wat zochten om te blijven slapen!
 
U Kata

U Kata (De Beul) is al jaren onze vaste stek als we in Kutna Hora verblijven.
Het was vroeger een pension, maar na een modernisering (badkamers) in 2003 opgewaardeerd tot hotel.
Goedkoop (2-pers. kamer Kc 700 incl. ontbijt), maar netjes, goede service en aardige mensen. Goed restaurant.
zie website
De NL-tekst is van mijn hand :lmfao:
 
Om heel eerlijk te zijn vond ik het 2 jaar geleden beter/schoner.Vooral t eten was toen lekkerder:(,had me dit jaar verheugd op de pittige knoflooksoep maar kreeg ip daarvan een "ietwat aan de slappe kant" boullion die zeker niet vers gemaakt was (pakje). Kan allemaal toeval geweest zijn:confused: , dus als we ooit nog es naar Kutna Hora gaan zullen we hier weer voor de deur staan!:)
 
Bovenaan