Nou daar is hij dan !!!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedenmorgen allemaal,
Ik ben niet nieuw op dit forum,maar op verzoek van velen,zal ik mijzelf even voorstellen.
Mijn naam voorheen wachtwoord69 is veranderd in Rika/Gerben

Ik ben in 1993 voor het eerst naar tsjechie geweest,en daar zeer veel bekeken.praag roznov brno enz enz zijn dus het hele land in razend tempo (3 weken) doorgereisd.
in 1994 met gerben getrouwd en in dat zelfde jaar is ook onze dochter Tiny geboren,in 2001 is ons zoon Wiebe geboren en in 2002 is Siebren geboren.
Wij zijn dus de gelukkige bezitters van 3 prachtige kinderen.
in 2004 pas weer naar tsjechie geweest,en dit maal in de winter om de kneepjes van het skieeen onder de knie te krijgen,we zijn toen met de hele familie (17 stuks)geweest,mijn schoonvader werkt als touringcar chauffeur bij dalstra in surhuisterveen en omdat zij 30 jaar waren getrouwd nodigden zij ons uit om daar met elkaar een gezellige tijd door te brengen,en dat is gelukt.
vorig jaar naar vysoke nad jizerou geweest (met z'n 5jes)en dat is eigenlijk nog beter bevallen.
Dit jaar gaan we met de jaarwisseling naar de buurtjes van esther,en vervolgens zullen we dan in februari nog een keer met een paar mensen van de familie naar rokytnice nad jizerou gaan.
Wat doe ik in het dagelijkse leven,ben huismaneger,en in de avonduren (dinsdag en vrijdags) ben ik dirigente van 2 koren
dinsdag's een kerkkoor van 25 leden en vrijdags een shantykoor van 54 leden.het verschil is groot maar ik hou van afwisseling(haha)
nou ik geloof dat ik mijzelf zo genoeg heb voorgesteld,mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
verder ben ik lid van het tsjechische forum sinds 04-09-05 en vindt het een genot dat er een site is met zoveel info en leuke mensen
nog een prettige dag en ik groet jullie allen
Rika
 

Tabe

† In Memoriam
Rika (en Gerben)
Het kan haast niet anders of wij moeten gesamelijke kennissen hebben.
B.v Andries DALSTRA? Ook kennen we mensen in Friesland die in een Shanti-koor zitten. Zij wonen in Suawoude (Sawald)
Overigens onze tweede zoon heet Gerben.

En een plezierige voortzetting op dit Forum.
groeten
Tabe, afkomstig uit Leeuwarden
 
tabe ik ken geen andries dalstra(maar wat niet is kan natuurlijk nog komen)en suwald dat shantykoor heb ik wel eens gehoord,gerben is een paar jaar dirigent geweest van het muziekkorps daar(misschien ken je daar ook wel mensen van)
leuk de wereld is echt zo klein !!!
 
Hey, Rika en Gerben.
Ik had je toch al eens eerder ontmoet bij de Blob affaire??:?:
Heel veel plezier verder hier en vergeet je wachtwoord nu maar.
warme groetjes uit Amsterdam:zwaai:
 
Tabe schreef:
Rika (en Gerben)
Het kan haast niet anders of wij moeten gesamelijke kennissen hebben.
B.v Andries DALSTRA? Ook kennen we mensen in Friesland die in een Shanti-koor zitten. Zij wonen in Suawoude (Sawald)
Overigens onze tweede zoon heet Gerben.

En een plezierige voortzetting op dit Forum.
groeten
Tabe, afkomstig uit Leeuwarden
Ik ken wel een Andries Dalstra, de broer van mijn baasje, uit Burgum en eerder uit Suwald.
Bijke uit Leeuwarden.
 
kukel,er zijn ook mensen in het shantykoor bij mij die niet kunnen zingen.
maar is dat het doel in het leven,neen het doel is om samen veel plesier te maken en zo tot een leuk resultaat te komen en dat lukt tot nu toe heel erg goed.
dus we komen graag en je bent van harte uitgenodigt,we hebben er zelfs 2 leden bij die om de 2 weken vanuit utrecht komen om bij ons te zingen.
we zingen niet alleen shanty liederen maar een vrolijke smartlap staat ook op het programma
 
Beste Rika/Gerben,

Ik ben pas nieuw op dit forum en ik ben nog niet helemaal thuis met het hoe of wat.
Ik zag dat jullie naar vysoke nad jizeroeu geweest zijn. Wij hopen er inde krokus in 2007 ook nar toe te gaan met oa 2 kinderen van 4 en 6 jaar.
Ik begreep dat julllie ervaring hebben met skilessen daar.
Kunnen jullie mij iets meer hierover vertellen?
Zijn er nederlandse skileraars?
Zo niet is dit een probleem voor de kinderen?
Ze gaan voor het eerst skieen.
Moet je vooraf reserveren?
Is 4 jaar te jong om te leren skieen?
Zijn er verder nog leuke dingen om ons aan te bevelen in dat gebied?
Onze ouders hopen ook mee te gaan alleen houden zij meer van wandelen.
Hebben jullie daar ervaring mee?
Zijn er ook wandelkaarten voor in de winter?
Wat een vragen, hè?
Wanneer je de tijd wil nemen om te reageren, ben ik je heel dankbaar.
Alle informatie is welkom!!!

Een hartelijke groet van Jantine
 
Bovenaan