Nieuweling hier

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hay,

Ik ben nieuw op dit forum, ik ben nog nooit naar Tsjechie geweest maar 2010 moet het eerste vakantiejaar zijn dat we naar Tsjechie gaan. Hopelijk in juni met de auto en een tentje.

Ik ben 27 jaar, woon in Zwolle, werk in de zorg en woon samen met mijn twee dames katten. Ik hou van natuur, zwemmen, films, lezen, metalmuziek en fotografie.

Vragen? Gewoon stellen.. :ja:
 
:zwaai: Leuk :), ik hoop dat je een hele lange vakantie hebt gepland, er valt genoeg te zien en te beleven in de Bohemen, zeker als je heel Bohemen rond wilt gaan. ;)
 
:zwaai: Leuk :), ik hoop dat je een hele lange vakantie hebt gepland, er valt genoeg te zien en te beleven in de Bohemen, zeker als je heel Bohemen rond wilt gaan. ;)

Natuurlijk kun je niet direct alles zien in een paar week vakantie, maar dat geldt wel voor elk land dacht ik zo. Zelfs al zou je er maanden rondtrekken, dan nog kun je elk moment weer wat nieuws zien en beleven.

Ik begrijp een beetje uit de reacties dat rondtrekken door de Bohemen niet te doen is, dat het daarvoor te groot is?
 
Ik begrijp een beetje uit de reacties dat rondtrekken door de Bohemen niet te doen is, dat het daarvoor te groot is?

Natuurlijk gaat dat wel. Je staat ergens een aantal dagen op een camping. Daarna rijd je op een ( wat minder mooie ) dag naar de volgende camping.
Zo deden wij dat ook altijd. Anderen kiezen ervoor om langer op dezelfde camping te staan. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
 
Ik begrijp een beetje uit de reacties dat rondtrekken door de Bohemen niet te doen is, dat het daarvoor te groot is?
Rond trekken kan altijd, zoals je zelf al aangeeft is het onmogelijk om in zo'n korte tijd heel Bohemen "te zien", ik kom al 10 jaar in Tsjechië en ken nog geen 10e van het land. Maar als je vantevoren een beetje uitzoekt wat je graag wilt bezoeken dan kun je een aardig stuk van de Bohemen "zien".
 
Welkom blauwvinger (haha)
Ik kom nu een jaar of 11 in Tsjechie en heb de Zuid-Bohemen, waar ons huis staat. Het verwondert mij nog steeds dat ik alles in de buurt nog niet heb gezien. Kom nog vaak nieuwe mooie plekjes in dit prachtige land tegen. Doe mij maar een pm als je een adres van een leuke camping wil hebben.
Groetjes
Ruud
(regelmatig in Grafhorst te vinden)
 

Ad Verschoor

Donateur
Hallo Lunisy,
ik ben nu 9 maanden lid van deze site en altijd alleen rondgekeken.
Op je vraag lijkt het me aardig te reageren.
In 2007 zijn we voor het eerst in Tsjechie geweest en hebben toen Bohemen ten noorden van Praag bezocht.Met bezoeken aan o.a.Praag, Karlovy Vary, Melnik en het Kokorindal, Terezin en Jicin met het Boheems Paradijs.
In 2009 zijn we in Vimperk geweest en dat ligt in het zuiden. We verbleven daar in een goedkoop en goed hotel met prima keuken en nederlandse website www.hotelterasa.cz.
We bezochten o.a. het B
 

Ad Verschoor

Donateur
Nogmaals Lunisy,
sorry dit is dus mijn onbekendheid. We bezochten o.a. het Boehmerwald,
Susyce, Prachatice, Ceske Krumlow, Pisek en Tyn nad Vltavou.
We hebben genoten van beide vakanties en gaan in april 2010 eveneens een rondreisje maken.
De planning zal ik beschrijven en misschien heb je er iets aan.
We beginnen toch weer in Vimperk voor een autorit door het Boehmerwald en een wandeltocht naar de oerbossen van de Boubin.
Vervolgens met 14 personen (kinderen en kleinkinderen) naar een huis (1 week) bij Tyn nad Vltavou met bezoeken aan Ceske Krumlow, Budejevice, Hluboka nad Vltavou met kasteel en dierentuin en Pisek.
Nog iets noordelijker naar Veltrusy met haar kasteel en vlakbij een treinverbinding naar Praag, waarvoor we 2 dagen uittrekken.
Om iets mee te krijgen van het noorden gaan we naar Zelezny Brod en bezoeken daar Turnov, Jablonec nad Nisou en Liberec, alsmede het Boheems Paradijs en de Dolomietgrotten van Boskov.
We sluiten onze rondreis (gemiddeld 4 dagen per verblijfplaats) af in Litomerice in het noord-oosten om zo via Leipzig en Hannover terug te rijden naar Hoogeveen.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt en wens je alvast een hele goede vakantie in dit geweldige land.
Wie weet roept dit verhaaltje nog wel meer reacties en ideeen op.
groeten
Ad Verschoor
 
Hallo Stadsgenoot,

Een goed streven om een keer naar tsjechie te gaan. Ik kan je absoluut het reuzengebergte aanraden, met kinderen is camping Herman in Rudnik wel een aanrader. Kleine camping, afgeschermd van de weg een omheind zwembad en speel facaliteiten voor de kinderen.

Ik kom nu al jaren in het Reuzengebergte en er is veel te doen en te zien.

Mocht je meer willen weten, laat maar een berichtje achter of kijk even op mijn site.
 

Ad Verschoor

Donateur
Hallo Edje123,

Bedankt voor je reactie. We zullen zeker het Reuzengebergte aandoen tijdens onze rondrit. We kennen dit deel van Tsjechie overigens nog niet, maar via internet en deze site kunnen we al de nodige informatie opdoen.
Nogmaals bedankt en hartelijke groet
Ad Verschoor
 
Bovenaan