Nieuw

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Vandaag heb ik mij aangemeld op het Tsjechisch formum. Benieuwd wat het brengt. Wij komen al sinds 1989 regelmatig in Tsjechië en hebben drie jaar geleden een 200 jaar oude chaluppa gekocht in Bozkov. Tsjechië is 1 van mijn favoriete landen. We hebben er familie wonen wat toch weer een speciale band met het land geeft. Gisteren ben ik gestart met een cursus Tsjechisch. Hoop hiermee mijn verblijf daar nog prettiger te maken en hoop ook mijn talenkennis via dit formum te vervolmaken, zoals dat zo mooi heet.

Met vriendelijke groet,

Jan
 
Veel plezier Jan en welkom uiteraard ! Ik heb veel opgestoken hier op het forum en mijn vragen worden altijd serieus (behalve als er :cheers: wordt) genomen en adequaat beantwoordt of er ontstaat een discussie.

Waar ligt Bozkov precies ?
 
Bozkov ligt bij Semily en Vrchlabi. Het is vrij bekend door de grotten die er zijn. Het is een leuk dorp dat in augustus tot regionaal dorp van het jaar is uitgeroepen.

Bedankt voor het welkom
 
Sorry Jan, ben niet zo heel erg bekend in die streek. Welgeteld 1x doorheen gereden richting het Zuiden.
Wij hebben zelf een hajnice vlakbij Písek in Zuid-Bohemen, vandaar....
 
Als je op de kaart naar Vrchlabi kijkt zie je links daarvan, richting Turnov, Semily liggen. Bozkov ligt hier 5 kilometer bove.
Misschien zijn wij er ook in deze periode.

Pisek ligt ook in een mooie omgeving trouwens!
 
Welkom Jan, we wensen je veel plezier op dit forum. Wij hebben een huis in Studenec, tussen Jilemnice en Nova Paka. Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen.:doei:
 
Sorry Jan, ben niet zo heel erg bekend in die streek. Welgeteld 1x doorheen gereden richting het Zuiden.
Wij hebben zelf een hajnice vlakbij Písek in Zuid-Bohemen, vandaar....

Nou Sandra, dan wordt het toch tijd dat je een weekje je huisje links laat liggen en maar eens bij ons boekt.
Met de herfstvakantie hebben we nog kamers vrij :lache:


En Jan welkom op het forum, wij kennen Bozkov uiteraard ook van de grotten die zijn zeker een bezoek waard voor een ieder die daar in de buurt komt.
En wie weet heeft Jan de koffie dan wel klaar als die er is :fluit:
Groetjes Albert
 
Bovenaan