Nieuw paspoort

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mensen,

Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik kan het in ieder geval niet vinden, dus vandaar deze vraag hier.

Als je een verblijfsvergunning hebt is die ook gekoppeld aan je paspoort uit Nederland.
Krijg je een nieuw paspoort dan moet je de gegevens daarvan doorgeven. Ik dacht binnen 14 dagen zelfs.
Kan dat tegenwoordig ook online en zo ja, heeft iemand daar dan een link voor oid.

Alvast bedankt voor de hulp

Martin
 
We zijn allemaal deel van de Europese Unie.

Oftewel, je kunt overal heen zonder jezelf te registreren, dat is het hele doel.

Ik heb me ooit (15 jaar geleden) aangemeld in Tsjechie, maar niet dat niemand daar nu iets om geeft.

Ook heb ik al twee keer een nieuw paspoort aangevraagd in Tsjechie, nooit enig probleem.
 
@NogEenWessel Allemaal prima maar als je een permanente verblijfsvergunning hebt dan is die wel gekoppeld aan je paspoort/ID. Ik heb deze toentertijd aangevraagd om te voorkomen wat er in de UK gebeurd is. Die gingen uit de EU en dat gaf voor vele niet-Britten die in de UK woonden/werkten wel problemen.
 
Elk land is hierin anders. In Tsjechië is het in ieder geval (nog) niet verplicht je te registreren bij een verblijf van langer dan 3 maanden; ook al weet ik, dat er plannen zijn om dat wel te gaan verplichten.
 
Bovenaan