Nieuw lid op dit forum

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi allemaal,

ik ben Ed :kiekeboe: en ben vandaag via google op dit forum terecht gekomen en heb me direct aangemeld.
Ik ga dit jaar voor het eerst met mijn gezin op vakantie naar Tsjechie en zocht daar info over en daar lijkt dit me de plek voor, leuke onderwerpen en veel respons.:lekker:

Ik ben tevens op zoek naar info over de mogelijkheden om tijdens ons verblijf te gaan vissen (snoek).
Heb daar op het forum al veel over gelezen,maar vond helaas niets over de omgeving waar wij onze vakantie zullen door gaan brengen.
Wij gaan begin augustus naar Ratibor dit ligt vlak bij het Holna meer.
Heeft iemand hier misschien aanvullende info over?
Uiteraard zijn tips over uitjes en absolute musts ook meer dan welkom. :cheers:

groetjes,

Ed
 

Pelhřimov

Donateur
Hallo Ed, welkom op het forum.

Ik lees dat je ook wilt gaan vissen.
Over vissen, visvergunningen en o.a. vliegvissen is al meer geschreven op het forum.
Als je deze woorden intikt in de zoekfunctie vindt je er ongetwijfeld meer info over.

groetjes

Jeanne
 
Hoi Ed,

Over vissen weet ik helaas niet zo veel :bloos2: maar ik wil je wel heel veel leesplezier wensen op dit forum.
Ik hoop dat je een leuke vakantie zult hebben in Tsjechie, maar PAS OP... 1 keer geweest?? altijd vekocht en verslaafd :lache:
Laat je weten hoe het geweest is? :zwaai:
 
Hoi Ed,

Welkom hier, er is genoeg info te vinden op het forum.
En ga zeker een dagje naar Olomouc, wij vonden dat een leuke stad.

Moravsky Kras is een erg mooi gebied.

Zeer veel plezier :)
 
hoi Ed, ik ben bezoeker op deze site en ook Tsjechiese dus mijn nederlands zal niet zo goed zijn, maar mijn grootouders komen van sout Bohemia omgeving van Třeboň en daar zijn veel meren om te vissen en prachtige natuur.
In ieder geval prachtige vakantie in CZ, enjoy it!
Eva
 

char

† In Memoriam
Goede morgen Ed... Welkom!!...
Over snoeken weet ik niet zo veel. ( behalve de auto's dan ).
Wanneer je in Tsjechie wilt vissen, heb je vaak een "lokale" vergunning nodig. Veel water wordt beheert door de plaatselijke overheid of visverenigingen. Men vist meer op karper en forrel. Beide vissoorten, worden gevangen om op te eten. Elk jaar zet men jonge vis uit en dat kost dus geld. Vandaar, dat het vaak niet toegestaan is om "onbetaald" te vissen. Boetes kunnen aardig oplopen. En of jouw hengel nou 5 euro of 500 euro heeft gekost, ze kunnen 'm in beslag nemen!!!.. Het is eigenlijk hetzelfde, als in Nederland.
Vang ze!!...

Char.
 
Welkom en veel plezier. Kan je niet verder helpen met vistips en al zeker niet voor CZ. Ik hengel slechts sporadisch met mijn dochter in de plaatselijke IJssel en vang dan zeker geen snoek ... Veel suc6.

.... en ook Tsjechiese dus mijn nederlands zal niet zo goed zijn, ...

@Eva,
Ik vind je Nederlands prima hoor! Daar hoef je je zeker niet voor te schamen.:)
 
nieuw op dit forum

Bedankt voor de leuke reacties allemaal.
Ik had al het e.e.a gelezen over benodigde vergunningen en dit zal eerst in orde gemaakt moeten worden, omdat ik van mening ben dat vissen zonder dus echt niet kan.:fluit:

Had al veel zin om naar Tsjechie te gaan maar kan na het lezen van jullie ervaringen daar echt niet meer wachten.:cheers:

groetjes,

Ed
 
Welkom Ed,

Vorig jaar zomer reden wij voor het eerst met caravan naar Tsjechië en nu zijn we al een aantal maanden ons aan het oriënteren in de aankoop van onroerend goed om in de toekomst mogelijk voor goed in het land te gaan wonen, ZO mooi is het land en zijn bewoners!

Veel plezier hier en in CZ.
 
Bovenaan