Nieuw hier!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Welkom op dit forum, Erica! Je zult hier inspiratie genoeg opdoen om een fijne vakantie in dat prachtige land door te gaan brengen! Geniet van de voorpret!:ja:

Ennuh, Zuid-Bohemen is inderdaad schitterend!
 

Ad Verschoor

Donateur
Erica, leuk dat je dit forum hebt gevonden en dat je je hebt aangemeld. Je bent meer dan welkom.
Mijn rondreizen 2010 en 2011 ben ik beide begonnen in Zuid-Bohemen, vanuit Vimperk allerlei dagtrips gemaakt. Misschien hebt je er iets aan.
 
Hoe lang willen jullie gaan? Wanneer je twee weken gaat, kun je ook overwegen om eerst een week op een adres door te brengen en daarna naar een ander huis te verkassen.
Onze kinderen vonden dat toen erg leuk: het leek wel of ze twee vakanties hadden!
 
we willen 2 weken gaan. Wel een leuk idee inderdaad..'k ga het hier eens in de groep gooien :) we zitten nu te kijken vlakbij Tabor. Iemand nog tips voor overnachting? of goede sites?
 
Ja ik was al begonnen aan jullie verslag! Super fotos ook! Maar ik kan even niet zien waar jullie geweest zijn? Of heb ik daar overheen gelezen? Frans stoks...even noteren :) Wat is het toch leuk om eens naar een heel nieuw land te gaan! Je weer helemaal verdiepen in nieuwe cultuur, nieuwe plaatsjes en de TAAL! Heerlijk....
 
Super Paulien! Bedankt. Ik begrijp dat Tabor een groot overdekt zwembad heeft? Aangezien wij met 2 meiden van 3 gaan, moeten we dat ook even checken...hie is eigenlijk het weer daar in Juli? beetje vergelijkbaar met onze zomer, of mag ik hopen op wat graadjes extra erbij ;)

Oh ja..kunnen we het rijden in 1 dag? We wonen in maastricht. Want ik hoor vaak dat het op de kaart misschien wel kort lijkt, maar dat de wegen er niet al te goed zijn en je daarom langer onderweg bent...
 
Oh ja..kunnen we het rijden in 1 dag? We wonen in maastricht. Want ik hoor vaak dat het op de kaart misschien wel kort lijkt, maar dat de wegen er niet al te goed zijn en je daarom langer onderweg bent...

Als je nagaat dat wij in de buurt van Den Helder wonen (ca. 1000 km) is het voor jullie helemaal goed te doen. Vooropgezet dat je van autorijden houdt. En ik weet niet goed hoe jullie kids van 3 het volhouden. Misschien een DVD schermpje in de auto?
 
Hoi Erica,

Welkom op dit forum ! Zuid Bohemen is inderdaad een prima omgeving om op vakantie te gaan! Wij gaan dit jaar ook (weer) die richting op, omdat we dit jaar voor het eerst met de kinderen die kant op gaan heb ik toevallig gisteren een topic geopend: Kindvriendelijke attracties in Zuid Bohemen, er staan al wat tips en er volgen er hopelijk nog wel meer !

Afgelopen maand heb ik me uitgebreid verdiept in de verschillende huisjes in die omgeving, dus als je nog tips voor leuke huisjes wil moet je het maar zeggen ;)

Ook wij willen een tussenstop met overnachting doen, wij zitten te kijken naar: http://www.playmobil-hotel.de/ en http://www.hotelbb.de/ , maar vanuit Maastricht is het zeker ook in 1 dag goed te doen hoor ! De wegen in Tsjechië zijn inderdaad niet zoals hier... zeker in het zuiden zijn er maar weinig snelwegen, maar het is wel een stuk leuker rijden !

Als je nog een goede reisgids zoekt, dan kan ik je die van National Geographic aanraden.
 

Ad Verschoor

Donateur
Arno, de gids van National Geographic is goed en ik zou zeker ook de Capitool reisgids "Tsjechie en Slowakije" aanbevelen.
Overigens Erica is het gebied tussen Prachatice en Cesky Krumlov en schitterend gebied om te fietsen. Vaak voor kinderen in hun zitjes toch ook een hele belevenis.
 
Bovenaan