Nieuw hier

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zal me maar even voorstellen aangezien ik nieuw op dit forum ben.

Ik ben Frank, 24 jaar en kom uit Almere/Uitgeest. En in het dagelijks leven werk ik op het strand of in de sneeuw. Daarnaast volg ik ook enigsinds nog een studie die ik over 2 maanden hoop af te ronden.

Ik zal in het kort even vertellen hoe en waarom ik eigenlijk op dit forum ben beland.
Afgelopen december ben ik voor het eerst met Tsjechie in aanraking gekomen via werk. Ik heb van half december tot half januari ski/snowboard les gegeven in Pec Pod Snezkou. Ik vond dit zo leuk dat ik besloot de maand februari weer heen te gaan. De laatste weken daar ben ik een Tsjechiese dame tegengekomen uit Praag. Ik heb toen vrij genomen van de skischool en ben haar op gaan zoeken in Praag. Ik heb toen zo'n leuke tijd gehad dat ik besloten heb om in april weer heen te gaan. Dit keer niet meer naar de sneeuw, maar naar Praag.

Groet Frank
 
nancy schreef:
Wat is de hoofdreden, het land of de tsjechische dame.
De eerste keer dat ik ging was de hoofdreden werk. Ik was toen nog nooit in Tsjechie geweest. Ik had er eigenlijk ook nog nooit echt van gehoord, wist dat de hoofdstad Praag was maar verder wist ik er weinig vanaf.

Toen ik terug kwam in nederland na 4 weken Tsjechie wilde ik eigenlijk direct weer heen ik was toen eigenlijk al verkocht. In de periode tussen de eerste en tweede keer ben ik al veel over het land, de taal en de cultuur gaan uitzoeken. Ik wist toen al dat ik hier vaker heen zou gaan.

Ik ben de hele maand februari weer in Tsjechie geweest maar de hoofdreden was toen al niet echt werk meer. Dit was een beetje "bijzaak" geworden laten we maar zeggen. Ik kwam er natuurlijk toen nog wel om te werken, maar er was zoveel naast wat ik ook ontzettend interesant vond. Heb in die periode veel nieuwe vrienden gemaakt, waar ik nu regelmatig contact mee heb.

Ik heb mede dankzij hun een hoop geleerd over het land, de taal en de gebruiken. En elke dag leer je steeds nieuwe dingen bij. Ook nu ik weer in Nederland ben leer ik nog steeds elke dag nieuwe dingen over Tsjechie bij.

Over 2 weekjes mag ik weer die kant uit, dit maal zal mijn vaste verblijfplaats in Praag zijn (praag 3). De hoofdreden dat ik dit maal heen ga is idd toch meer voor de dame geworden moet ik toegeven.

Maar het zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik naar Tsjechie ga. Ik ben toch wel na deze korte periode van een paar werken al verkocht.

Groet Frank
 
Hoi!

Niet nieuwschierig maar heb je dat via ski school happy hill gedaan? Zelf heb ik daar ook 3 seizoenen gewerk en ben ik dit jaar alleen op bezoek geweest doordat ik dit jaar maar 1 week vakantie had ivm. mijn vaste werk in nederland.

Ga je dan van de zomer weer in Tsjechie werken of op het strand?

Groetjes Arjenne
 
Ik kwam al een tijdje op dit forum en heb zo velen stukjes en verhalen gelezen maar dacht dat het nu onderhand wel tijd werd om toch maar eens lid te worden. Ik ga er zeker van genieten en bij deze wil ik "jullie" daar alvast voor bedanken.

Ik ben pas een paar dagen in Praag geweest en vond het erg mooi om daar te zijn, kijk dan ook onwijs uit naar de volgende keer dat ik daar zal zijn.

Hoi!

Niet nieuwschierig maar heb je dat via ski school happy hill gedaan? Zelf heb ik daar ook 3 seizoenen gewerk en ben ik dit jaar alleen op bezoek geweest doordat ik dit jaar maar 1 week vakantie had ivm. mijn vaste werk in nederland.

Ga je dan van de zomer weer in Tsjechie werken of op het strand?

Groetjes Arjenne

Ja ik ben eind vorrig jaar bij toeval in contact gekomen met de eigenaar van ski school happyhill Na het een en ander te hebben overlegt ben ik daar 2 weken later heen gegaan. En ik moet zeggen dit is mij ontzettend bevallen. Ik denk er op dit moment over om de volgende winter daar het hele seizoen te verblijven.

Hoe ben jij daar ooit terecht gekomen? En kun jij me iets meer vertellen hoe het is om daar een heel seizoen te zitten?

Vanaf nu tot begin november werk ik weer op het strand.

Groet Frank
 
wat een boeiend verhaal?
?

Hoi Frank, :shake:
Leuk dat je verteld hoe je in Tsjechië verzeild bent geraakt.
En alvast heel veel plezier gewenst met die leuke Tsjechische dame in Praag, het worden
vast "gouden tijden" ;) in deze prachtige stad!

zelf vind ik praag helemaal 3 keer niks,maar sommige mensen vinden het prachtig
Het is helemaal je goed recht dat je Praag helemaal 3 keer niets vind mulder, maar ik denk dat jij dan degene bent uit de categorie "sommigen"... die Praag helemaal 3 keer niks vinden. :)
 
Ja Frank ..Welkom!!
Ik zit hier al een week thuis in de sneeuw in CZ, maar kan niet wachten om volgende week weer eens een keer naar Praag te gaan,
je zult zeker een paar dagen nodig hebben om alle mooie plaatjes in Praag te bezichtigen..veel plezier en ik neem aan dat je ook het nachtleven in gaat!!

Regi
 
Hallo Frank!

Van harte welkom! Ik denk dat je je vast wel zult vermaken in Praag! :cheers:
Ben je ook al bezig met de taal? Pittig hoor!

Veel succes met het afronden van je studie!
 
@ C.P.
Nou ja bezig met de taal. Ik doe pogingen tot het is zoals je zelf waarschijnlijk wel weet erg lastig. Al moet ik zeggen dat het toch wel aardig gaat naar mijn id. Kan rustige gesprekken over simpele dingen toch al redelijk volgen. Mee praten is een ander maar toch het begin is er.

@ namornik
Dankje, heb je nog tips voor het nachtleven. Ben nu pas in een paar clubs en andere tenten geweest, maar ben nog niet echt "DE" place to be tegen gekomen. Maar ik denk dat dit wel goed gaat komen met mijn prive gids...

Groet Frank
 
Ach ja, binnenkort gaan er bussen vol touristen richting Bechyne.:stout:

Knap hoor dat je gesprekken kan volgen, voor mij moeten ze dan wel echt langzaam praten! Spreken gaat me beter af!
 
Nee hoor Paula, dat hoop ik ook niet. Je weet dat ik het gebied ken, en daar is het veel te mooi voor. Toch? Maar ja, als een gebied/ stad goed gepromoot wordt, komen de touristen vanzelf wel. :stout: Reisleider gezocht?
Wij zitten ruim anderhalf uur van Praag af, maar ik blijf het een feestje vinden om dit ritje naar Praag te maken. :top:

Ben benieuwd naar de verhalen van onze jonge starter van dit topic: waar heeft hij zijn vertier gevonden? Adressen van toffe cafe's graag, onze kinderen hebben daar wel oren naar!
 
wel..na een hele dag sightseeing in Praag zijn we meestal te moe om nog uit te gaan...meestal hebben we kaarten geregeld voor theater en als vrienden me hier opzoeken gaan we meestal een pub in..maar eind van de maand gaan we eindelijk naar klub Lavka..waar ik eigenlijk nog nooit geweest ben..dus weer iets om naar uit tekijken..voor gezellig zitten en babbelen overdag vind ik de cajovna in het centrum geweldig..zit ongeveer aan de overkant van hotel abbasador geloof ik..anyway met een prive gids..krijg je alles te zien!!!veel plezier
 
Intussen na nog 3x naar Tsjechie te zijn geweest, komt de dame waar ik over sprak in eerdere berichten volgende week naar Nederland.

Hebben jullie nog Tips of dingen die ik echt moet laten zien hier in Nederland.

Ze zal hier 3.5 week zijn, waarvan we 1 week op vakantie naar Vlieland gaan. Verder is ze nog nooit hier geweest.
 
Zuiderzeemuseum (bij Enkhuizen), Madurodam, Den Haag (centrum, rond het Binnenhof, Vijverberg, Korte/Lange Voorhout, Denneweg, Noordeinde) de zee (maar dan niet Scheveningen, maar bij een klein plaatsje zoals Kijkduin, Hoek van Holland), Ootmarsum (Twente), Veere (Zeeland).
Och... er is teveel om op te noemen!!! :ja:
 

Freddy2005

† In Memoriam
De Maeslantkering aan de Nieuwe Waterweg. Dat is ook interessant omdat de Maeslantkering draait op grote kogelscharnieren die bij Skoda in Plzen gemaakt zijn. Uiteindelijk zijn hiervoor de grootste kogelgewrichten ter wereld gemaakt, de kogels hebben een diameter van 10 meter.

keringhuis.nl

265.jpg
 
Even een kleine update.

Na vorig jaar om de maand Tsjechië hebben bezocht en de dame waar ik eerder over sprak heeft de gehele maand augustus hier door gebracht.
De dame is intussen mijn vriendin voor de duidelijkheid...

We zijn toen 1 weekje naar Vlieland op vakantie geweest. Dit was natuurlijk fantastisch met veel strand, zee, duin en zon.
Ook nog naar Amsterdam geweest, maar daar vond ze niet zoveel aan.
Verder nog naar diverse plaatsjes geweest waarvan vele de goedkeuring vonden.
Over het algemeen vond ze Nederland een mooi land en leuk land maar toch erg saai. De mensen vond ze wel erg gezellig en makkelijk dat toch echt bijna iedereen engels kan.

Over 3 weekjes voor langere tijd weer naar daar. Ik zal daar verblijven tot ergens in april.
Waarvan ik 2 a 3 weekjes in Februari ook weer zal gaan lesgeven in het Reuzengebergte, net zoals met de kerstvakantie en eigenlijk ook hoe dit allemaal is begonnen vorig jaar.
 
Bovenaan