Nieuw hier - nog meer mensen in de omgeving?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en probeer me een beetje wegwijs te maken.

Onlangs is er door mij in Hrabuvka (vlakbij Hranice) een pand gekocht welke ik wil opknappen en gaan verhuren.
In het pand komt een woonhuis en bij het pand komen een tweetal appartementen.
De planning is dat dit eind 2009 klaar is.

Ik ben erg benieuwd of er nog Nederlanders zijn in die omgeving en wie informatie heeft over dit gebied.

Alvast bedankt.
 

char

† In Memoriam
Welkom op dit Forum!!... Ik zal je maar Jan noemen.. als het een andere naam is dan lees ik dat wel.
Ik hoop dat je de hele Tsjechische papierwinkel in orde hebt, voor de verbouwing en de bouw van de 2 appartementen.
Ik zie in jouw profiel dat je aannemer bent. Dus je weet wel iets van bouwen.
Gewoon, de ene steen op de andere...en dan heb je een muur!..
Mag ik je even wijzen op een andere, papieren, muur?...En niet eentje,...maar tientallen!!...

Nogmaals welkom!.. En gebruik de zoekfunctie als je iets wilt weten. En verder staat vragen helemaal vrij hier!!..
Vrienden zat, hier op dit Forum!..

Char.
 
Hoi Char,

Mijn voornaam is Joost.

Ik denk erover om mij te laten begeleiden met de vergunningaanvragen door Kamilla, zij werkt bij de beste investering.
Ik denk dat zij wel bekend is bij een hoop Tsjechiegangers.
Bijkomend nadeel is dat het onroerend goed wat ik gekocht heb een monument is. Misschien een bijkomend voordeel dat er dan misschien nog subsidie is.
Er gaat volgende week een brief naar de twee gemeentes waar het onder valt(de gemeentegrens loopt precies langs de voorgevel) met de vraag hoe ik moet handelen om mijn plannen geregeld te krijgen en de aanvraag voor de subsidie.
Voor het hele traject van vergunningen en dergelijke heb ik voorlopig maar een jaar voor uitgetrokken.
Mijn eerste kontakt met de plaatselijke bevolking is zeer goed gegaan, we hadden een kapotte hoofdafsluiter van het water welke voor de watermeter zat en met handen en voeten werk heb ik daar de juiste mensen bijgekregen en zij hadden dit binnen een dag.
verholpen.

Groet Joost
 
Subsidie voor een pamatka (monument ) kun je pas in januari aanvragen.
Wat je als eerste nodig hebt is een projektant die alles voor je regelt bij de gemeente.
Wat dat jaar betreft, dat hebt je wel nodig, de gemeente is meestal niet zo snel met vergunningen!
 
Welkom Joost, en veel succes met de verbouwing en de vergunningen!
Met Kamilla heb je een prima contactpersoon! Wij mogen ook regelmatig hulp van Kamilla ontvangen.
Ga je veel zelf doen, of neem je hulp in de arm?:denk:
 
Ik mag dan wel zelf aannemer zijn in Nederland maar de bedoeling is toch om het door een Tsjechies bedrijf uit te laten voeren, ik wil wel zelf de regie in handen houden.
Dus als iemand een goede architekt weet die bekend is met monumenten en die ik ook nog kan verstaan (mijn Tsjechies is niet goed) laat het even weten.
Na de vergunningen is er ook een bouwbedrijf nodig welke in staat is om een monument te herstellen. Hiervan zou ik ook graag namen willen ontvangen.
 
Voordat je met en architect in zee gaat moet je eerst een projektant hebben.
Die weet waarschijnlijk wel een goeie architect of kan het zelf!
Want er worden veel eisen en beperkingen gesteld aan een pamatka.
 
Welkom Joost, groet uit Voorburg dat inderdaad een stedenband heeft met Hranice.
Volgens mij spelen aanstaande zaterdag wat muzikanten van Hranice in Voorburg.

Met ons aller Beste Kamilla kan niets fout gaan.

Al ruim 5 jaren onze steun en toeverlaat, zoals meer mensen ervaren.
Ik wens je alle succes toe met je plannen in Tsjechie.

Gewoon en kwestie van volhouden en je zult als een tevreden mens in Tsjechie verblijven.

En er zijn zoveel mensen op dit forum die je met raad en daad bij kunnen staan.

Groet van Kukel.
 
Wat is een projektant en een pamatka??
Ik stel liever domme vragen dan geen vragen en dat ik het antwoord dan niet weet.

Kukel,
Er is ook een website van de stedenband, zie www.hranice.nl
hieronder een berichtje van de voorzitter van die club:
Het laatste weekend van augustus dit jaar komt een groep van 30 personen (muziekgezelschap en een dansgezelschap) om op te treden op het Zomerfestival op de Julianabaan op zaterdag 30 augustus, hier in Voorburg. De moeite van een bezoek zeker waard
ik was de hele site eens aan het doorkijken en wat zag ik: een foto van mijn aankoop, het pand wat ik aangekocht heb heet Kunzov. Op Google kan je er ook veel van vinden.

Verder zal ik me beperken tot het onderwerp.
Dus als iemand nog info heeft laat het aub even horen.
 

Ad Verschoor

Donateur
Ik ben er geweest op maandag 13 mei j.l. Het is het mini-kasteel, dat te vinden is tussen Hranice en Olomouc. Het is prachtig om te zien, maar zo vreselijk verwaarloosd. Nog net geen ruine. Let wel, er is dus 5 jaar verloren gegaan en niets aan gedaan. Zonde. Later zal ik in mijn verslag hier nog op terugkomen en foto's plaatsen.
 
Bovenaan