Niet nieuw

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Inderdaad niet een nieuw lid, surf al een tijdje op deze site en heb er in de afgelopen tijd veel informatie af kunnen halen....

De afgelopen jaren heb ik met mijn gezin in Zdar nad Sazavou gewoond, mooie omgeving. Gewerkt in Oostenrijk en Duitsland, ook mooie omgeving!

Tja.... wat voor anderen een reden is naar Tsjechie te gaan is voor mij en mijn gezin een reden om naar Nederland te gaan.... Een nieuwe baan als beheerder van een bungalowpark en camping....

Niet uitgesloten dat we in de toekomst weer teruggaan maar dat zien we dan wel weer!!!!

Oh bedankt aan al diegenen die informatie geven heb er veel profijt van gehad... schrijven doe ik zelf niet zo veel maar lezen des te meer...

Nou dat was het dan eerst maar even...
 
Camping ligt in Friesland, in langweer aan de langweerder wielen...

90 % vaste gasten en een klein veldje voor passanten...

redunzel schreef:
wat leuk , kampeer ook soms in nederland (als ik niet naar tsjechie ga) dus als je een kamping plek heb metertijd kom ik daar vast een keer met mijn tentje
Zeker doen! als je van watersport houd..

Camping heeft niet veel plekken voor passanten.... meer vaste plekken maar er is een klein veldje waar plaats is...

jolanda berben schreef:
Wij gaan dit jaar vlak bij Zdar nad Sazavou op vakantie, dus wie weet heb je nog wat tips voor me.
Tjonge daar vraag je me wat...

Heb hier veel dingen ondernomen in de omgeving maar echt super toeristische tips heb ik niet....

Bij Zdar ligt een meer: Velke Darko, veel watersport en lekker om op de hete dagen af te koelen...

Voor de kinderen is er een western stad in de omgeving Sikluv Mlyn... Er worden shows opgevoerd en een paar uur op een wat koelere dag is er goed door te brengen....

Er is nog een spookslot... Draxmoor... www.draxmoor.cz of anders even googelen op draxmoor... Is goed gemaakt maar aanbod en prijs zijn niet helemaal in overeenstemming... bedoel dat het eigenlijk te duur is...

In zdar ligt een kerk Zelena Hora, is een unesco monument naar een ontwerp van Santini...

Zamek Kinsky is een slot direkt in zdar met een boekmuseum...

In Jihlava is een openlucht zwembad en een dierentuin...

Het natuurgebied zdarske vrchy leent zich goed voor prachtige wandelingen en fietstochten... een wandel en fietskaart heb ik gekocht in een buitensport winkel.... heb niet alle routes gefietst of gewandelt maar met een kaart zijn de tekens op bomen, muren en paaltjes goed te volgen....

In Vir is een stuwmeer...

Echte insider tips heb ik dus niet, maar ik zal ook mijn vriendin nog even vragen die is hier tenslotte opgegroeid...
 
irena m schreef:
doe maar groeten aan je vriendin
Zal ik doen... Je kunt haar ook zelf bereiken ze zit ook op dit forum....
Weet alleen even haar inlog naam niet....

geloof martina W

jolanda berben schreef:
Maar wat het wandelen en fietsen betrefd zitten we dus goed.
Ja wandelen en fietsen kun je hier prima....

Wel even een kaart zien te bemachtigen.... Dan weet je zeker dat je de juiste afslagen neemt..

Zdarske Vrichy...
 
Bovenaan