Net terug uit Dolni Lanov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Gisteravond teruggekomen van twee en een halve week Dolni Lanov op camping Papillon. We hebben het geweldig naar onze zin gehad. Dolni Nijdam (zoals wij dat noemen) is een leuke camping; genoeg te doen voor de kinderen en ook voor de volwassen (lekker om het kampvuur zitten met een pivo of wijntje erbij). Hebben zondagavond een geweldige bbq gehad. Georganiseerd natuurlijk door Akkelien en Jan en alle gasten hebben meegedaan. Iedereen een kleine eigen bijdrage en sommige hebben een bbq meegenomen. Was beregezellig.
We hebben wel het een en ander meegemaakt. Onder andere een wielklem in Trutnov. We hadden onze auto netjes geparkeerd en een parkeerbon uit de automaat gehaald. Deze bon was nog zeker een uur geldig toen we bij de auto kwamen. Er zat een briefje op de zijruit waarop stond dat je een bepaald nummer (156) moest bellen. Ik dat maar gedaan en na wat heen en weer gepraat werd mij duidelijk dat de politie er met tien minuten zou zijn. Wachten dus. Mijn man is om de auto heengelopen en zag dat er aan de andere zijde van de auto zand op de grond was gestrooid. Vlak onder onze benzinedop. De dag ervoor hadden wij getankt en de tank goed vol gedaan. Waarschijnlijk is dit door de warmte gaan uitzetten en gaan lekken. De politie kwam en vroeg om onze papieren. Alles laten zien en toen hebben ze de wielklem eraf gehaald. Ik vroeg nog wat we moesten betalen, maar tot onze verbazing was dat helemaal niets. Echt toppie die Tsjechen.
Tevens heeft onze hond (een riesenschnautzer) op de camping een kip van de buren gevangen. De hond was met mijn man in de Labe geweest en kwam het veld weer op. Hij zag de kip en ging er als een speer achteraan. Mijn man kon roepen wat hij wilde maar hij rende gewoon door. De kip ging de kant van het water weer op waar onze hond hem te pakken kreeg. Hij kwam trots met de kip in zijn bek aanlopen door de Labe. Mijn man heeft hem afgepakt en helaas de kip bleek dood te zijn. Hebben hem stijlvol in de Labe gedumpt.:deuk:
Op de terugweg in Duitsland nog een bon gekregen voor het rijden over de doorgetrokken streep. Dertig euro. Viel nog mee.
Al met al een vakantie die voor herhaling vatbaar is. Volgend jaar zeker weer naar Tsjechië.

27 april 2007 025.jpg
 
Lekkere vakantie gehad als ik het zo lees, wij stonden ook op Papillon maar zijn al weer 2 weken thuis.

Ik heb ook goede ervaringen met de politie in Trutnov.
Onze auto stond keurig op de parkeerplaats op het plein in het centrum, maar ik had geen klein geld voor de parkeermeter en stond wat te graaien in mijn zakken. Komt er een agent op ons af lopen en je denkt gelijk het ergste ( zou dat door ervaringen met onze hoofdstedelijke politie komen?), maar deze agent vroeg wat er was en wij konden bij hem geld wisselen.
Je haalt niet in je hoofd om een agent of parkeerbeheermedewerker in Amsterdam te vragen geld te wisselen :agent:.

Vervolgens zag ik deze agenten een rondje over het plein lopen en mensen die verkeerd geparkeerd stonden werden gewoon aangesproken om de auto even op een andere plek te zetten.

Erg mens vriendelijk :clap:

Jos
 
Welja, een heuze camping BBQ net toen wij weg waren! Fraai is dat! ;)

Ja, de barbecue kon beginnen met die ene kip, want je weet : als er een kip over de dam is, volgen er meer. De buurman is op dit moment zelfs al twee kippen kwijt, terwijl de honden toch op het campingterrein blijven.
Volgend jaar zullen we proberen vaker een gezamenlijke barbecue te organiseren.
 
Ik had 5 jaar geleden GEEN goede ervaringen met de politie in Trutnov. Maar inmiddels weten we daar de weg en kijken we ook beter naar de verkeersborden.
Overigens hebben we ook dit jaar weer fijne dagen gehad bij Jan & Akkelien maar ook wij zijn alweer 2 weken thuis en aan het werk :traan:
 
Bovenaan