Negen daagjes Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Weer heelhuids thuis na een ingekorte vakantie.
9 dagen Tsjechie geen drup regen ,geen storm.
Wel de verwoestingen gezien die het even hiervoor had aangericht in reuzengebergte.
Heb het weer best naar mijn zin gehad.
Ik ben 6 dagen in Javornik bij Esther,lukas,en Albert in pension geweest ik ben daarzoals altijd goed verwent.
Mijn dank nog aan de forumleden welke mij gastvrij ontvangen hebben.
In het bijzonder Lina en Gorrit die mij hebben meegenieten van hun stekkie met uitzicht over een gebied waar ik het Tsjechie van ken.
Daar ontmoete ik ook oude bekenden zoals keesi,
Ria en loek.
Toen ik huiswaarts keerde zag ik ook hun auto voor hun huis geparkeerd staan dus is nu ook bekent.
Verder nog een bezoek gebracht aan onze pivonist Macek waar ik veel bewondering voor heb.
Zijn omgang met dorpsbewoners zouden velen
buitenlanders in holland moeten volgen.
Ook nog kort even me voorgesteld aan Nancy,
waarvan ik vind dat die ook ingeburgerd is.
Daarna nog een bezoekje gebracht aan de markt in Kohoutov die bij mij de diepste indruk achterlaten heeft van mijn reisje.
De uilen, valken,en andere roofvogels waren prachtig
maar zie ik liever in de natuur.
Ernaast in de kerk heb ik met kippenvel op mijn armen naar gezang geluisterd,na 45 min.ging ik voldaan huiswaarts.
Ik hoop het nog vaak te mogen beleven,mijn Tsjechie
Cees-Mia
 
Kijk, dat lees ik graag dat je het naar je zin hebt gehad.

Ben ontzettend benieuwd hoe Macek omgaat met zijn buurtgenoten.

Ik denk dat hij gewoon aanschuift en lekker in het Nederlands mee kletst.

En drinkt.

Fijn, Cees, om te horen dat je hebt genoten.

Groet.
 
Ik heb samen met hem een rondje gelopen en hij sprak iedereen aan met dobri den en nog wat(geen amsterdams) ik verstond aleen pivo.
Zijn echt geen nederlandse woorden ,hij kreeg van iedereen antwoord terug.
 
Dè twee forum-Keezen bij ons aan één tafel, dat zal niet vaak voorkomen denk ik. ;) Jammer dat jullie 1 augustus er niet waren, erg leuk dat jullie op een ander tijdstip alsnog even langs kwamen.
Heb je nog wat foto's gemaakt? :stout:
 
Het toeval wil dat ze tijdens onze aanwezigheid het gras kwamen maaien in snetreinvaart ging het.
Ik vroeg nog hebben julie dit gepland omdat we mischien zouden zeggen.er valt hier al net zo weinig te beleven als in Sindelova.(kukel);)
 
't ziet er gezellig uit en ik zie ook dat jullie gras aardig gegroeid is. :top:
Van modderpoel tot...

Het kan inderdaad adembenemend stil zijn bij ons, maar toen even niet. :lala:
En Cees, ze waren het niet aan het maaien op het land, ze waren het aan het verzamelen. ;) En het was ook geen gras, maar volgens Keesi was het Lucerne klaver wat er stond.
 
Maaien deden ze denk ik toen jij koffie voor ons aan t maken was,en ja gras of klaver ik ben geen boertje.
;):stout:Oh toch foutje van me tevoren waren ze het aan het aan het omgooien en op rijtje klaarleggen .ik heb aleen verstand van aqariumplanten en wiet.
 

Pelhřimov

Donateur
ik bedoelde dus niet het gras van de buurman, maar het gras wat Lina en Gorrit in hun eigen tuin gezaaid hebben toen ik er in april op bezoek was.
 

Bijlagen

  • IMG_0564.jpg
    IMG_0564.jpg
    50,8 KB · Bekeken: 6
  • IMG_0449.jpg
    IMG_0449.jpg
    108,7 KB · Bekeken: 6
Of misschien een roofvogelshow? Daar houd ik wel van.

Jeanne op de 2e foto van mij is ook nog een fruitboompje te zien,ik denk pruimboompje om zelf drankjes te kunnen maken.
cees
De boompjes hebben we vorig jaar "legaal" gejat bij Jan en Akkelien uit de tuin. Het zijn heel veel kleine boompjes in één gat, een verrassing dus wat er precies gaat groeien en wat we er eventueel van kunnen brouwen Cees. :stout:
 
Het was een roofvogelshow.
Prachtige goed verzorgde dieren,mooi om te zien.
Toch vind ik het zielig dat ze op een stok moeten zitten.en daarna in een kooi vervoerd worden,zonder bewegingsvrijheid.
De jonkies werden bij kinderen op handschoen gezet om fotos te maken tegen vergoeding.
Ze zagen er wel beter uit als in een dierentuin maar ik zie ze liever in vrije natuur.
cees
 
Bovenaan