Nederlands kookboek met (o.a.) Tsjechische recepten.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Begin dit jaar heb ik bij de plaatselijke boekhandel het kookboek "Oost-Europees koken", een verzameling traditionele recepten van de Oostzee tot de Zwarte zee, gekocht. Het is een kookboek met 185 recepten uit Rusland, Polen, Oekraïne, Duitsland, oostenrijk, Hongarije, Tsjechië, Roemenie, Bulgarije en de Oost-Adriatische landen. Het boek was slechts 9,95 euro en bevat mooie foto’s en duidelijke beschrijvingen van de gerechten en is wat mij betreft voor dat geld een echte aanrader.
smiley20.gif
Het ISBN nr. is 90-5426-110-2.
 

Pelhřimov

Donateur
Hallo Marianne,

Bedankt voor de tip. Ik ga kijken of ik dit boek kan bestellen in de boekhandel.

Ik heb ooit een boek gekocht van REBO. Het heet "de Boheemse keuken".
Maar ik denk dat dit boek niet meer te koop is, omdat het zo oud is, want het is al uit 1986
(ISBN nummer 90 366 0084.7).

groetjes

Jeanne
 
Een ander Nederlandstalig kookboek waar Tsjechische recepten in staan:

Nieuw Europees Kookboek

Ik heb het pas nog in de boekhandel zien liggen.

Er staan een boel recepten en wetenswaardigheden in uit, denk, alle EU landen. Dus ook uit CZ.
Naast een paar Tsjechische recepten, een hoofdstuk over Tsjechisch bier en over glas.
Ook een paar kleurenfoto's.

9027499446.jpg
 
Ahoi,Cisar
bye.gif
bij de boekenhandel geweest en schijnt ( natuurlijk)
confused.gif
een duits ISBN nummer te zijn, en is niet in NL te bestellen,
shocked.gif
nog suggesties van jouw kant uit.
smiley29.gif
Ik hoor het evt.
smiley20.gif
Na Shledanou Wilco
 

Pelhřimov

Donateur
even gezocht op google op de naam Salfellner en kwam uit bij de volgende site
http://www.vitalis-verlag.com/Buecher/buch_salfellner_boehmrezepte.php

De rest heb ik maar even gekopieerd, volgens deze site is het boek ook in het Nederlands te leveren:

Salfellner, Harald
Die besten böhmischen Rezepte

80 Seiten, 16 x 11 cm, gebunden, ein Kochbuch mit farbigen Abbildungen.
ISBN 3-934774-18-0
auch in englisch, französisch, spanisch, italienisch und holländisch lieferbar.

€ 9,90

So wie "anno dazumal", zu Kaisers Zeiten, kommt man auch heute in die Tschechische Republik, um wohlschmeckende Spezialitäten zu genießen, seien es nun die verfeinerten Delikatessen aus den Weltkurorten Karlsbad, Marienbad und Franzensbad oder die rustikalen und herzhaften Eintöpfe aus dem Riesengebirge und Böhmerwald. Die besten Rezepte von damals und heute sind in diesem kleinen Büchlein angesammelt und auf eine Weise präsentiert, daß sie in jeder modernen Küche gerne nachgekocht werden. Wir wünschen Ihnen dabei gutes Gelingen und herzhaften Appetit, oder, wie man hierzulande sagt: "Dobrou chut’!"

Vitalis, s.r.o.
U Železné lávky 568/10
CZ-118 00 Praha
Tschechische Republik
Tel.: 00420-2-57530732
Fax: 00420-2-57531974
e-mail: info@vitalis-verlag.com
www.vitalis-verlag.com

Ik zou ook dit boek in het Nederlands willen hebben, misschien dat we met meerdere mensen tegelijk het boek kunnen bestellen, of dat iemand dit voor ons ophaalt in Praag als hij/zij er toevallig in de buurt is?

Jeanne
 

Bijlagen

  • 38983-salfellner_rezepte.jpg
    38983-salfellner_rezepte.jpg
    20,4 KB · Bekeken: 60
Wij hebben het boek gekocht in Tsjechie in Pec Pod Snezkou tijdens onze wintersportvakantie. In februari gaan we weer naar Pec. Ik wil wel kijken of ze daar nog te koop zijn.
 

Pelhřimov

Donateur
Ik ook graag in het Nederlands, maar als het niet lukt kijken we van de zomer wel, dan zijn we waarschijnlijk weer een paar weken in het land. En anders heb ik nog kennissen in Duitsland wonen die het voor me kunnen bestellen.

Jeanne
 
Heb ooit van de moeder van mijn toenmalige vriend een Tsjechisch kookboek in het Nederlands gekregen. Zal ergens in 1996 zijn geweest. Zal dra eens het ISBN nummer erbij zoeken.
 
Bovenaan