Nazdar!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mezelf even voorstellen: ik ben Paul, 53 jaar geleden geboren in Groningen, maar met een Tsjechische moeder en Friese vader. Ik kwam mijn hele jeugd met grote regelmaat bij mijn grootouders in Praag-Dejvice en ken Praag dan ook eigenlijk beter dan Groningen. Vanaf geboorte had ik ook altijd een ČSSR paspoort tot dat ophield te bestaan. Vorig jaar vernam ik dat ik ook een CZ paspoort kan verkrijgen en heb ik ook succesvol gedaan, om mijn roots weer beetje te verstevigen. Voor mijn kinderen net zo.
Mijn talenkennis is afgelopen 30 jaar echter zo sterk afgetakeld dat ik vorig jaar besloten heb om op Tsjechische les te gaan bij Líba in de Kiel,niet ver van mij vandaan in het mooie Drenthe. Erg leuk en gezellig altijd en maak al aardige vorderingen. Afgelopen zomer nog een mooie rondreis gemaakt door Moravië en Slowakije, voor mij nog wat onbekendere gebieden, maar prachtig.
Mijn hobbies zijn verder fietsen (race, MTB, spinning), elektrisch rijden en tijdens onze vakanties gaan altijd de via ferrata setjes voor de leuke klimpartijen.
 
Bovenaan