Narnia deels in Tsjechië opgenomen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Buiten de vele "oudere"films is recentelijk de kerstfilm Narnia o.a. in Tsjechie opgenomen.
Ik heb met de kidneren 2e kerstdag de film Narnia bekeken, en leuk is dat een deel hiervan in het Adrspach is opgenomen. Omdat we daar enekel uren hebben rondgelopen herkende we de grote stenen zuilen en een van de vele poorten.

Kerstmis is altijd een sterke tijd voor Tsjechische films, zeker op de Duitse zenders die nogal eens wat Tsjechischoslowaakse sprookjesfilms uitzenden. Op de een of andere manier komen dictatoriale regimes altijd weer bij sprookjes uit, hoe zou dat toch komen?

Zelf keek ik met de kerst (niet op TV) 'Ostre sledované vlaky' uit 1966 van Jiri Menzel. Aanrader!

Ik wilde daar net een berichtje over plaatsen, want we hadden het daar vorige maand met Rudolf over. Een fantasie film die in Tsjechië is opgenomen, maar we wisten niet welke het nu was - Narnia dus ;-) Wist niet dat ook Adrspach erin voor komt, ik herkende wel de Pravcická brána uit het Boheemse Zwitserland in de voorstukjes. Dat is weer dicht bij ons in Tsjechië.
Ben erg benieuwd, heb de film nog niet gezien.

mooi he?

wij hebben in de kerstvakantie ook Narnia gezien, en vonden het heel apart om die prachtige omgeving waar we afgelopen zomer hebben rondgelopen in een film te zien, en dan nog wel zo mooi met sneeuw. dus ... we moeten toch ook maar een keer in de winter die kant op.

groetjes,
Tonia

Onze zoon ging op de laatste schooldag voor de kerstvakantie met een aantal klassen naar Narnia. Hij was verbolgen over het feit dat men voor de film de onderste helft van die poort tussen de rotsen (zeg maar van 't kozijn) had afgebroken.
In de kerstvakantie hebben we in Adršpach dat eens goed bekeken. De poort was weer hersteld en halverwege zag je duidelijk de nieuwe voegen zitten.
Terug op school natuurlijk de blits gemaakt met coole foto's van de "filmset"!
Overigens was het park wel geopend maar geheel verlaten. Prachtig met die sneeuw! Het enige wat we tegenkwamen was een ree.
Ook op de parkeerplaats stond alleen onze auto. Dat maken we zomers wel anders mee.

vanmiddag om 15.30 komt the making of Narnia op RTL 7. Misschien komt er ook iets in voor van de opnamen in Tsjechie.

Pelhřimov

Donateur
Bedankt voor de tip.
Op teletekst staat dit programma echter voor zondag om 9 uur geprogrammeerd, (zie ook blz 283) en duurt 10 minuten.
Voor vandaag zie ik echter niets op teletekst staan. :confused:

Voor de zekerheid maar even de video programeren op beide tijden. :D

Teletekst van RTL 7 vertoont wel meer kuren. Nu staat de making of er wel op, maar het programma dat ervoor komt, over Metallica, staat er weer niet op.
Ik kijk altijd op internet.

Pravcicka brana

Ik weet niet of iemand de film "Narnia" heeft, die film waar kinderen door een kast gaan en in een sprookjes wereld terecht komen.
Nu keek ik gisterenmorgen met Rik deze film en als de film begint, daar waar je de opties moet aangeven, staat daar een geweldig mooie brug op. Ik heb deze brug lang bekeken en de foto's van Pravcicka brana erbij gehaald. Nu kan ik me vergissen, maar volgens mij is het dezelfde brug.

of bekijk ik nu alles door een Tsjechische bril:D

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ondertussen kunnen we onze Mayca wel gerust een tsjechofiel noemen. Die ziet, ruikt, proeft, hoort en voelt nu overal Tsjechie :deuk: . Mayca als je bij de zoekfunctie Narnia intikt krijg je allerlei topics waar hier al over gesproken is :D

Oh, wat erg, jij neemt me ook al niet meer serieus:deuk:Nu moet ik me toch echt zorgen gaan maken.

Nee, even alle brillen op een stokje, hij lijkt er echt heel veel op.

Gelukkig, ik heb de topic doorgelezen en het is waar:D.

Zie je wel Jeanne:fluit:Niets mis met mijn verstandelijke vermogens, hoop ik:deuk:

Pelhřimov

Donateur
Ik schreef toch ook dat je helemaal gelijk had.
Ik heb zelf de film niet gezien, maar ik wist het me te herinneren uit die genoemde topic. ;)

O.K. Jeanne, maar ik zag iets van een roze bril:D. Het is dus al oud nieuws, had het genoemde topic nog niet gezien.

Bovenaan