Motorvakantie in Harrachov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan in augustus voor het eerst met vakantie in Harrachov Tsjechië. Na 3 jaar Zuid Frankrijk, waar we heerlijk bergje op bergje af door de Pyreneeën konden zwerven, wordt dit een zoektocht.
Een zoektocht naar mooie toertjes, plekjes en bezienswaardigheden vanaf onze standplaats in Harrachov.

Wie hier heeft ervaring met motorrijden in Tsjechië?

Wie kent de buurt van Harrachov qua bezienswaardigheden?

Ik zocht een voorsteltopic maar dat heb ik niet kunnen vinden helaas, wellicht heb ik er over heen gelezen en dan stel ik me natuurlijk even netjes voor :D
 
Pension de Bergiep in Harrachov is volgens mij wel iets voor jullie.
Leuke mensen (Nederlanders), gezellig pension en ze hebben veel affiniteit met motorrijden. Veel plezier in het mooie Tsjechië, misschien zien we jullie nog voorbij komen. :D

Hoi Lina,

We hebben reeds een appartement geboekt in Harrachov, maar dit pension is wellicht voor een volgende keer.

Waar zitten jullie als jullie ons (witte en bronzen Wing) voorbij kunnen zien komen?
 
Geloof me dat ik heel wat afgegoogled heb.. daardoor heb ik dit geweldige forum gevonden (wat staat er veel info op).

Wat ik probeer te voorkomen is dat ik een enthousiast verhaal hier neerschrijf over onze vakantie en achteraf hoor wat ik allemaal daar in de buurt (lees dagtrip) had kunnen zien en beleven!

Zeker speciale "cols" (zo noemen ze toertjes met haarspeldbochtjes in Frankrijk) enzo zijn niet zo makkelijk te googlen!!!
 
Hoi Lina,

We hebben reeds een appartement geboekt in Harrachov, maar dit pension is wellicht voor een volgende keer.
Dat is vette pech. ;) Maar volgens mij doen ze ook dagtochten waar jullie aan mee kunnen doen.
Waar zitten jullie als jullie ons (witte en bronzen Wing) voorbij kunnen zien komen?
Wij zitten aan de 290, Vysoké NJ, een mooie weg met prachtige uitzichten die jullie zeker weten gaan rijden. Je wordt ook blij als je na Vysoké NJ de 289 richting Semily neemt. Maar beloof me niet als een idioot te rijden, ( dat zien we regelmatig) de weg met zijn mooie bochten leent zich er namelijk wel voor.
 

kuurgast

Donateur
Gorrit hoeveel dagen mag die tocht dan duren? :D
Bij
icon_greenF.png
is natuurlijk een koffie-stop. ;)
Een mooi uitstapje kunnen we overslaan: de bierbrouwerijen. Alcohol en verkeer gaat niet samen.
 
Beste Lina,

Wij zijn Goldwingrijders, wij toeren, wij racen niet. Kijk naar mijn geboortejaar ;) we hebben 4 tieners thuis waar we verantwoordelijk voor zijn.... 1x per jaar gaan wij 14 dagen er tussen uit om even samen bij te tanken. Lekker toeren, genieten van de natuur, genieten van bergen (die we hier in Zeeland niet hebben) en van de rust...

Wat is dit een geweldig forum! Wat leven jullie mee met een nieuwe Tsjechie-ganger!!! Echt helemaal top!

We gaan de motorgps vol zetten met routes en bezienswaardigheden en kunnen dan heerlijk 14 dagen kiezen waar we naar toe willen. Zo te lezen is er zat te zien!

Omdat we zo'n druk leven hebben hier in Nederland, vinden we het super om lekker met zijn tweetjes op ons eigen tempo te toeren. Koffiepauzes, lunch onderweg, iets bekijken wat we tegenkomen... enfin, de dag aan ons zeg maar...

In NL gaan we regelmatig met het Goldwingforum op toer, maar dat zijn toertjes van een dag. Dat is lang genoeg met een groep. Zowel ik als mijn lief werken dagdagelijks met mensen en dus een druk gezin (2 kids fulltime, regelmatig 4)....

Ik ga nog heerlijk veel voorpret hebben op dit forum, dat merk ik nu al!!! Thanks :top:
 
Wij zijn Goldwingrijders, wij toeren, wij racen niet. Kijk naar mijn geboortejaar
Haha, niet te persoonlijk opvatten hoor Anjer. :D
(Ik schreef het eigenlijk meer omdat wij ons vorige week rot zijn geschrokken omdat we weer eens oog in oog stonden met een motorduivel op deze weg. :kwaad:)
 
Haha, niet te persoonlijk opvatten hoor Anjer. :D
(Ik schreef het eigenlijk meer omdat wij ons vorige week rot zijn geschrokken omdat we weer eens oog in oog stonden met een motorduivel op deze weg. :kwaad:)


Nee hoor Lina, dat pak ik niet persoonlijk. Maar dit soort raceduivels verpest het wel voor de vele toerders onder de motorrijders :denk:
 
Bovenaan