Mosquito: 600 pk voor 974 kg wegende hypercar

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mosquito: 600 pk voor 974 kg wegende hypercar

Bron: Autoweek.nl - Mitchel van Essen - 21 maart 2019

We kunnen onze borst natmaken, want het Tsjechische Performance Solutions is druk in de weer met een nieuwe lichtgewicht hypercar. Naar verluidt mag het snelheidsmonster zelfs de weg op.

1.jpg 2.jpg
Het Tsjechische autolandschap kenmerkt zich natuurlijk door een overheersend automerk. Het nuchtere Skoda is daar autohandelsmerk nummer één. Aan de andere kant van het spectrum opereert het tevens Tsjechische Performance Solutions. Zijn snelle en lichte nieuwe creatie wordt aan de wereld gepresenteerd. Het gaat om een 974 kg wegende hypercar die de naam Mosquito draagt. Dat is een knipoog naar de De Havilland Mosquito, een gevechtsvliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog, een vliegtuig dat bekend staat om zijn snelheid en lage gewicht.
3.jpg 4.jpg
Een veelbelovende naam, maar weet hij dat ook waar te maken? De ingenieurs gingen aan de slag met een V8 en persten daar 600 pk uit. Een blok dat goed moet zijn voor prestaties in de vorm van een topsnelheid die op 320 km/h blijft steken en een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 2,9 seconden. Prijzen voor de 4,42 meter lange hypercar worden niet gecommuniceerd. In totaal produceert Performance Solutions 18 exemplaren.
 
Nu de sneeuw is gesmolten, zie ik hier in Sumava zoveel gaten in de weg, dat ik mij afvraag of het mogelijk is hier te toeren met dit soort auto's, goed mogelijk dat schade ontstaat aan spoiler, uitlaten en wielophanging. misschien beter wachten tot de ploeg wegwerkers komt met een gieter met vloeibaar asfalt en een grote bats met split, om scheuren en gaten te repareren, bij temperaturen boven de 25 graden heeft men de meeste kans deze hittebestendige mannen en vrouwen bij hun werk gade te slaan.
Bij problemen kunnen de bezitters van dit soort auto's zich bij mij melden om schade te herstellen, ik heb een goed lasapparaat en handgereedschap, vooral toeren met een kapotte uitlaat is hier niet graag gezien, daar hier veel stiltegebieden zijn om de fauna te beschermen, en door de hoogte het geluid vér draagt.
In de afgelopen jaren heb ik meerdere malen fietsers met panne kunnen helpen, dus ervaring heb ik zeker.
 
een trekhaak zetten ze er zo voor je op (tegen een kleine meerprijs), dus dat hoeft je niet tegen te houden om er 1 te bestellen.
 
Bovenaan