milieuvervuiling

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik ben van plan om volgend voorjaar naar het Reuzengebergte te trekken. Ik heb echter gehoord dat er veel natuur verwoest zou zijn door zure regens. Ik kan aannemen dat je daar bij de wintersport weinig van merkt maar wij gaan in de lente en willen juist zoveel mogelijk genieten van de natuur. Zijn er gebieden te vermijden?
confused.gif
Is het probleem overroepen?
ahum.gif
Alle info is welkom. Wij huren ook meestal een huisje ? Iemand een suggestie? Wij zoeken iets héééél rustig en waar onze twee hondjes ook welkom zijn. Bedankt!
bye.gif
 
Deze berichten gaan al jaren rond (vanaf het begin van de negentiger jaren al toen wij er voor het eerst kwamen). Soms kom je inderdaad wel wat tegen (waar niet) maar wij vinden dat de 'problemen' wel worden opgeklopt. Het Reuzengebergte is in ieder jaargetijde een genot om te bezoeken en ook in ieder jaargetijde een gebied om tot rust te komen.
Het gehele gebied is de moeite waard. Misschien dat het daarom aardig is om iets op te zoeken waar je alle kanten op kan in het Reuzengebergte. Bijvoorbeeld Janske Lazné / Vrchlabi / Dolni Dvur (een erg mooi plaatsje) zouden daarvoor mooie plaatsen zijn.
Succes met zoeken en geniet er van met volle teugen. Hou trouwens de sneeuwhoogte wel in de gaten want in het begin van het voorjaar (eind maart) kan er nog sneeuw liggen. Als je aan de meivakantie denkt dan zijn er nog maar enige restanten hier en daar en is het meeste wel verdwenen.
 
Bovenaan