Horeca Middeleeuwse avond in Praag (U Sedmi Svabu)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

graag zou ik weten of hier op het forum mensen zijn die wel eens zo'n medieval dinerparty hebben bijgewoond en wat hun ervaring was. ik ben namelijk van plan om met wat vrienden uit nederland naar svabove in Praag te gaan, ziet er allemaal prima uit op hun site, maar ben toch benieuwd naar ervaringen...alvast bedankt voor jullie reactie.
:cheers:
 
ben dus de eerste weekend van Mei naar U sedmi svabu (bij de 7 kakkerlakken) niet echt een gepaste naam voor een restaurant..maar de vertaling kreeg ik ook pas achteraf van mn vrouw!! Anyway, eten was goed show aan de matige kant, 1 van mn vrienden zat zelfs onder de spiritus van de vuurspuger..we waren van plan om de hele avond verzorgd te nemen..waar je dus inc drank 980 ck voor betaald pp, ik had het dus zo (dacht ik ) van te voren gereserveerd, maar daar aangekomen begreep niemand mij en sprak er ook niemand van het personeel engels of duits..helaas is mn tsjechisch niet goed genoeg..maar uiteindelijk gewoon van de kaart besteld, Bleek dus een "good deal" te zijn geweest want we waren incl TIP net 500 ck de man kwijt, met bier en al, en het eten zoals ik al aangaf was goed en niet op te krijgen!!Dus we hadden een " gouden avond in de gouden eeuw"!!!!
Persoonlijk denk ik dat we nog buiten het seizoen kwamen, waarschijnlijk is alles daar nog beter geregeld in de zomer. zie www.svabove.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
...naar U sedmi svabu (bij de 7 kakkerlakken) niet echt een gepaste naam voor een restaurant...

U Sedmi Svabu, in het Duits "Zu den sieben Schwaben" en in het Engels
"At the seven Swabians" betekend dus "Bij de zeven Schwaben"

Schwaben is een gebied in Zuid-Duitsland, dat in elk geval de oostelijke helft van Baden-Württemberg en een strook Beieren ten westen van de Lech omvat. Het gebied heet naar de Sueven, een zuidelijke Germaanse stam. De inwoners van het gebied worden eveneens Schwaben genoemd.
 
..... U sedmi svabu ..... gewoon van de kaart besteld, Bleek dus een "good deal" te zijn geweest want we waren incl TIP net 500 ck de man kwijt, met bier en al, en het eten zoals ik al aangaf was goed en niet op te krijgen!!Dus we hadden een " gouden avond in de gouden eeuw"!!!!
Wij zijn vaak in dit restaurant geweest en hebben het daar zeer naar onze zin gehad. Leuke sfeer, mooie locatie, en met het eten en drinken was niets mis. Ook redelijke prijzen, zeker als je de ligging, middenin de toeristische route naar de Burcht, in ogenschouw neemt. Wat mij betreft een aanrader, al heb ik geen ervaring met het middeleeuwse spektakel.
 
Bovenaan