Met mijn gezin emigreren naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kids

Hai Liesbeth:

uuuuu je zet zelf in mijn Citaat dat ze 2 jaar niet naar school geweest zijn .......... en dus geen 12 jaar niet naar school.
Ze hebben gewoon tot groep 8/7/6 op de Nederlandse school gezeten hoor.
Daarnaast ..... waarom zou de opleiding op de Nederlandse school aan moeten sluiten (wat overigens wel het geval is), .... ze gaan helemaal niet terug naar Nederland.
Daarnaast hebben ze nu de totale opleiding in het Engels ... ik vind dat ze dan zelfs een voorsprong hebben op kinderen die in Nederland van de lagere school komen en maar een beetje Engels spreken.

Het Home scholingstraject wat ze nu volgen sluit prefect aan op de middelbare scholen hier in ZA, UK, en USA verder is het een erkent instituut wat op elke internationaal erkende middelbare school aansluit in bijna heel de wereld (mits Engelstalig).

Met andere woorden ze worden net zo makkelijk en snel op een middelbare school in b.v. Tsjechië, Duitsland, Frankrijk toegelaten dan als ze vanuit een lagere school in Nederland toegelaten zouden worden.

Ze worden zelfs eerder op middelbare scholen in Engelstalige landen toegelaten dan kinderen die de lagere school in Nederland gevolgd hebben.

Verder .... ben ik het me je eens dat een deel van de opvoeding van een kind het spelen en integreren met andere kids is.

Maar daarvoor hoeven ze niet perse naar school hoor, dat gaat hier ook prima aan het strand en zo.

Onze kids zijn een maand of 7 hier naar de lagere school geweest.
Maar we hebben ze er afgehaald.
Op de Lagere scholen hier in ZA is het de normaalste zaak van de wereld dat kinderen geslagen worden door onderwijzers.
We wilde onze kids daar niet aan bloot stellen sorry.
Daarnaast zijn we na die 7 maanden verhuis naar de bush ....en als je meer als 60 km van een redelijke school woont is het niet echt te doen om elke dag op en neer te rijden.

Tsja ik weet niet hoe onze kids er mee omgaan als ze dadelijk naar de middelbare school gaan ......... ik denk dat ze het leuk zullen vinden.
Onze kids zijn in tussen heel wat meer gewent als het gemiddelde kind in Nederland.
Geloof me, dat (over)leven hier in ZA een heel stuk zwaarder is, als in NL hoor.

Nee ik vind het alleen echt jammer als ze in Tsjechië naar school moeten en weer een jaar naar beneden moeten vanwege de taal.
Dat is ook een van de redenen dat we twijfelen om naar Tsjechië af te reizen.
 
En Thomas, hebben ze al een definitief aanbod gedaan ?
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat beslissen.

Ben nog steeds in gespannen afwachting.
Ze zouden vrijdag met een aanbod komen, maar ik heb nog niets vernomen.

Dus wie weet hebben ze alles gelezen op dit forum en willen ze me niet eens meer:slik:

Maar of we gaan of niet gaan is helemaal afhankelijk van het salaris voorstel wat ik krijg.

Is het voldoende om een leven te gaan leiden, zoals we nu hier in ZA doen, gaan we naar Tsjechië.
 
uuuuu je zet zelf in mijn Citaat dat ze 2 jaar niet naar school geweest zijn .......... en dus geen 12 jaar niet naar school.

ik bedoelde, als ze naar de middelbare school gaan zijn ze toch een jaar of 12...

maar dank voor je uitgebreide reactie, ik vraag me alleen af hoe je nu al weet de de kinderen niet of nooit naar NL zullen terugkeren, een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is dan toch onontbeerlijk voor het vinden van een beetje baan.
 
kids

Hai Lisbeth;

Klopt, dat kan ik nooit weten, ik bedoelde eigenlijk dat de kans super klein is, dat ze naar NL terug gaan ... voordat ze afgestudeerd zijn.

Ik denk dat ze de complete studie in het Engels zullen af maken.

En om werk te vinden in NL als de de Nederlandse taal niet goed beheerst lijkt me niet zo een probleem beste Lisbeth ....... er lopen voorbeelden genoeg rond van mensen die in NL werken en de taal niet echt goed beheersen.
in zo wel de lagere opgeleide banen als de hogere dus ook daar zit ik niet zo over in.

Daarnaast met een vader en moeder die niet echt honkvast zijn :D denk ik dat ze dat ook vast niet zullen zijn ...... en Nederland is dan wel heel klein hoor;)
 
Onze zoon, zit dus op een gewone tsjechische school. Is, toen we naar Tsjechie kwamen, 1 jaar teruggezet geworden. Om zo beter de tsjechische taal te beheersen. Dat is nu, en hij gaat super op school. Daarnaast heeft hij van Akkelien een soort bijles in de nederlandse taal, door wat geschiedenis lessen te volgen via internet, om zo de ned. taal en woordenschat een beetje te onderhouden. Rick vind het leuk en daar gaat het om. En wij ondersteunen dat natuurlijk en zijn Akkelien dankbaar voor de inzet en interesse. We willen niet dat mocht Rick besluiten om ooit eens een terug te gaan, dat hij dan een (taal) achterstand heeft.
Verder heeft hij nu engels, en als bijvak duits. Dus hij kan straks alle kanten op, en hopelijk staan alle deuren voor hem open. Net als bij ons pension de deuren open staan:).
 
Art

Hallo beste forum bewoners.

Voor iedereen die zeer geïnteresseerd naar Male pride heeft gekeken, Marian heeft weer een nieuw schilderij op de site gezet.

http://www.artabus.com/mariaanna/

Deze is de tegen hanger van male pride en heet Female inocence.
Marian heeft deze keer zelf model gestaan voor dit schilderij.

Groet Thomas

Ps. nog steeds geen reactie van de mogelijk toekomstige werkgever gehad .... begin nu toch mijn vraagtekens te krijgen.
 
Dat is normaal Thomas, Ik werkte eerst voor Inbev, en bij de wisseling naar JNJ heb ik 9 weken gewacht. Geduld is een schone zaak. En dat geduld pakken ze ook.
 
Hai Richard;

Nee ik heb helaas niets meer gehoord ..... ik ga er dan ook vanuit dat het negatief is.
Ik ga morgen nog een mailtje naar de recruter sturen

Groet Thomas
 
hoi thomas,
Hoe gaat het met jullie daar in Zuid Afrika? Tijdje niets meer van je gehoord. Ga er van uit dat het niets is geworden met de baan in Praag. ot toch.
Groet,
RichardP
 
Hai beste forumers ..... ik ga er vanuit dat het met de baan bij ...... DHL .... niets geworden is.
Ze hadden als laatste reactie gestuurd dat ik we goed in het profiel paste maar ze hun bedenkingen hadden i.v.m. de grote verhuizing die wij moesten regelen.
Ze waren bang dat dit fout zou gaan.
Jammer want ik op papier alles al geregeld.

Maar ik heb nu wat extra sites gekregen voor baan aanbiedingen die zal ik zeker gaan doorlopen.
Ik zal er ook naar kijken dat het salaris minimaal 40000 C is en niet minder.

Groet vanuit een bloedwarm (35 graden) Zuid Afrika en als er verandering in de situatie komt laat ik jullie dit zeker weten.

Thomas
 

char

† In Memoriam
Ik vind het wel jammer voor jullie!!..

Maar wat een verschrikkelijke Oenen zijn dat, bij dat bedrijf....Ze vervoeren de gekste dingen over de hele wereld... en dan maken zij zich druk over jullie verhuizing!!.... Ik weet dat het geen verhuizers zijn, maar ze hadden bij wijs van spreken nog aan je kunnen verdienen ook!!..:D

Char.
 
.....maar ze hadden bij wijs van spreken nog aan je kunnen verdienen ook!!..:D

Char.


Dat hadden ze toch wel, als het goed is tenminste, anders hadden ze hem geen baan aangeboden.....:denk:

Sory, kon het niet laten om even de slimerik uit te hangen.....k'zal het niet meer doen Char.
 
Dat hadden ze toch wel, als het goed is tenminste, anders hadden ze hem geen baan aangeboden.....:denk:

Sory, kon het niet laten om even de slimerik uit te hangen.....k'zal het niet meer doen Char.
Bij DHL in Praag neemt men aan de lopende band nieuwe mensen aan en vooral Buitenlanders, maar men heeft het liefst diegene die reeds in Praag of omliggende
gemeenten woonzaam zijn. Ook komen er veel mensen werken vanuit andere DHL vestigingen uit andere landen en deze vestigen zich daarna in Praag.
DHL doet daar ook aan woning bemiddeling voor zijn werknemers.
Paul
 
Ik vond het ook vreemd dat ze ineens met de verhuizing op de proppen kwamen.

Alles was in kannen en kruiken, we waren het eens over het salaris, de zo.
Ze vonden dat ik ruim voldeed aan de criteria.

Dan komt ineens een mailtje dat ze vraagtekens hadden over de verhuizing, of dit goed zou gaan???

Ik stuur een mail terug met daarin een overzicht van de door mij genomen acties .... offertes om mij, mijn gezin, en mijn spullen over te zetten naar Praag.
Ik had alles in principe al geregeld maar vervolgens laten ze niets meer van zich horen ....
 
Bovenaan