Met een omweg naar Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik was een paar dagen afwezig en vroeg me al af of je/jullie nu eindelijk in Tsjechië bent aangekomen. Als het goed is sinds gisteren dus al.
En weet je zeker dat je een appartement in Tsjechië geboekt hebt Noëlle? :stout: Het ziet er mediterraan uit. Veel plezier in Tsjechië!
 
Het ziet er inderdaad goed uit Noelle, wij gaan deze zomer ook richting zuid moravie.
We kennen deze streek nog niet dus verheugen ons er enorm op, om weer een heel ander gebied in tsjechie te gaan ontdekken.
Maar eerst gaan we zondag weer een week naar ons eigen huis, lekker klussen en vooral genieten!
Jullie in ieder geval veel plezier!
 
Inderdaad, we zijn in Tsjechië. Een heerlijke locatie, prachtige omgeving.

Echter zijn we tot onze grote schrik vanacht in onze kamer beroofd. Ik werdt wakker omdat ik iets hoorde, dacht dat het mijn lief was die niet slapen kon, maar toen ik naast me voelde lag die gewoon op zijn plek.

De inbreker hoorde mij, en is weggevlucht, met mijn geld en helaas onze laptop met al onze foto's van de afgelopen 2 weken.
Binnen een paar tellen stond ik buiten en binnen 15 min was de politie er, hond erbij, sporen onderzoek enz, maar nog niets gevonden. (Scheeld als je bij de Ex burgermeester slaapt).

Vanmidag naar het politiebureau, nu gaan we heerlijk goulas eten, gisteren door onze gastheer buiten op een potje bereid.
Toch proberen weer te genieten.

De rest horen jullie nog, nu weinig tijd...
 
Bah! Wat vervelend nou dat dit jullie moest overkomen.
Ik hoop dat ze in ieder geval jullie laptop met foto's terugvinden maar dat is waarschijnlijk de wens van de gedachte.
Zijn jullie erg geschrokken?
Ik wens jullie sterkte en hoop dat jullie toch nog kunnen genieten van de vakantie.
 
:kwaad: Dat is inderdaad schrikken Noëlle! Maar ik lees toch iets positiefs tussen jouw regels door, het had ook heel anders (met geweld bijvoorbeeld) af kunnen lopen. Geld, laptop...najah dat is zeker balen, maar niet onvervangbaar. Wel eeerg jammer van de foto's! Kop op en hopelijk gauw weer genieten! ;)
 
Alle foto's, bestanden... mooie vakantieherinneringen.. Gewoon gepikt:kwaad:

Geen lijfelijke schade, dat niet nee maar toch wel een persoonlijk verlies als je 't mij vraagt.

Ondanks alles: Een fijne voortzetting van jullie vakantie gewenst!!
 
Inderdaad, de spullen en het geld is het minst erge. Vooral de fotos vind ik heel erg. Daar was ik behoorlijk stuk van. En afgelopen nacht was het toch weer raar om daar te slapen, het gevoel van veiligheid is toch echt aangetast. Maar vandaag hebben we goed weer en we zijn nu in Milkulov. We gaan gewoon genieten.
We hebben nog een week hier in Tsjechie en dat laten we ons niet zomaar afpakken...
 
Noelle schreef:
..... het gevoel van veiligheid is toch echt aangetast.
Maar vandaag hebben we goed weer en we zijn nu in Milkulov. We gaan gewoon genieten.
We hebben nog een week hier in Tsjechie en dat laten we ons niet zomaar afpakken...
Dat is zoooo-oh balen. Dat je je niet meer veilig voelt. :kwaad::snotter:
Zet hem op met het zoveel mogelijk goede dingen er tegenover te zetten.Zodat je de balans weer naar het positieve kunt laten doorslaan.

:denk: Maar ik denk dat het je gaat lukken. :top:

Groetjes Hilde
 
Na het incident zijn we nog 2 nachten in hetzelfde verblijf gebleven.De 1e dag wachten op de politie,de 2e dag een bezoekje aan Mikulov.
Een heel leuk plaatsje,al was het wel een beetje rustig omdat het zondag was. Het was best een leuke dag, ondanks dat het gebeuren nog altijd door je hoofd spookt, en er soms ineens de tranen komen.

Maandag zouden we verder trekken. En we zijn richting Jicin gereden. Onderweg hadden we beide een drukkend gevoel over ons hangen, het afscheid was vreemd, die vrouw zo lief. Je bouwt toch een band op met die mensen.

Maar mijn lief was niet te pruimen, dus ik vroeg of hij nog wel hier wilde blijven, of hij niet liever naar huis ging. Maar nee, hij wilde het graag nog even proberen.
Tien we in Jicin aankwamen zijn we naar het informatiecentrum gegaan. Even zoeken naar accomodaties. Via wat foldertjes, en internet vonden we een aantal plekjes die in aanmerking kwamen. En wat leuke dingen om de komende dagen te gaan doen. Ik kreeg er toch weer zin in, en mijn lief ook.
We moesten nog eten, en hebben bij de italiaan op het plein heerijk gegeten.
De stemming kwam er gelukkig weer een beetje in.

De 1e accomodatie waar we langsreden, was er niemand thuis. Maar in een folder stond een nummer, we belden, en binnen een half uur kwam de eigenaar er aan om ons de kamer te laten zien. Alles prima, dus besloten we er in elk geval een nachtje te blijven, en dan zien we wel hoe we ons voelen.
http://www.pension-kuzelka.com/2007-UK-Start.html

We zIjn er 4 nachten geweest, en besloten om afgelopen vrijdag weer naar huis te rijden. We hebben nog wel kunnen genieten die laatste dagen, ookal komt die diefstal soms nog bovendrijven.

Ik zal later nog wat meer details beschrijven wat we allemaal hebben gedaan, nu eerst alle zaken rond verzekering, bankpassen, rijbewijs enz regelen en dan vanmiddag naar de sauna. Bijkomen van de vakantie:wow:.

Ik kan nog altijd boos en verdrietig worden dat mijn foto´s weg zijn, maarja, je doet er niets aan...
 
Noelle, ik kan goed begrijpen hoe jullie je voelen hoor.
Er zijn altijd ergere dingen te bedenken maar dit is jullie wel overkomen en brengt zo zijn gevoelens met zich mee.
Gelukkig hebben jullie nog en paar fijne dagen gehad en nog wat kunnen genieten.
Sterkte met het regelen van alle bijkomende zaken omtrent de diefstal!
 
:troost: Knap balen van die foto's ja. En al die rompslomp van verzekeringen etc nu nog regelen.

En de laatste dagen in Drevenice? Bekend terrein, misschien wel lekker gegeten in dat gezellige restaurantje op het plein in Zeleznice?
Of een bezoekje gebracht aan Kumburk, ook om de hoek? Ik ben benieuwd waar jullie geweest zijn in deze streek. Geniet van de sauna!:zwaai:
 
Goh, ik dan me goed voorstellen hoe je je voelt: onze auto is 5 jaar geleden gestolen vanaf een parkeerplaats is Susice. Elke keer wanneer ik die naamplaats zie, krijg ik weer zo'n naar gevoel in mn maag. Duurt lang voordat zoiets slijt, maar het krijgt wel zn plekje. Schrale troost denk ik.
 
Bovenaan