Tabe
† In Memoriam
Het heeft met vervoer te maken, al zit niemand dáár op te wachten. Maar als één van de moderatoren vindt dat dit in een andere rubriek thuishoort dan heeft hij mijn zegen.
Mijn nieuwste aanwinst mbt mini lijkauto's schaal 1/43 is een schitterend model van Abrex ( www.abrex.cz ), een Skoda 1203.!! Een modelletje met kist en al.
(citaat : bron Skoda-club Nederland):
Pas ergens in 1968 werd dan toch de Skoda 1203 Minibus geboren. Hij werd gebouwd in Vrchlabi, en was in veel uitvoeringen verkrijgbaar. Er was een pick-up, een Van, een Ambulance, en een multipersoons minibus. Je zag ze ook als begrafeniswagen, koelwagen, of brandweerwagen. De motor was de bekende, betrouwbare 1221cc/47pk machine, die Skoda al een tijd zo trouw had gediend. De Skoda 1203 zou vele jaren in productie blijven. Pas in 1981(!) werd de productie bij Skoda gestopt, om verhuisd te worden naar de fabriek van TAZ in Trnava, waar de 1203 in productie bleef tot in de 90er jaren! De laatsten hedden een opgeboorde motor van 1440cc. Hij was echter nog steeds gebaseerd op de motor van de vooroorlogse Popular 1100OHV, en kan met alle recht het meest succesvolle motorontwerp van Skoda worden genoemd. Met een carriere van bijna 60 jaar onder de motorkappen van zoveel verschillende typen en modellen!
Mijn nieuwste aanwinst mbt mini lijkauto's schaal 1/43 is een schitterend model van Abrex ( www.abrex.cz ), een Skoda 1203.!! Een modelletje met kist en al.
(citaat : bron Skoda-club Nederland):
Pas ergens in 1968 werd dan toch de Skoda 1203 Minibus geboren. Hij werd gebouwd in Vrchlabi, en was in veel uitvoeringen verkrijgbaar. Er was een pick-up, een Van, een Ambulance, en een multipersoons minibus. Je zag ze ook als begrafeniswagen, koelwagen, of brandweerwagen. De motor was de bekende, betrouwbare 1221cc/47pk machine, die Skoda al een tijd zo trouw had gediend. De Skoda 1203 zou vele jaren in productie blijven. Pas in 1981(!) werd de productie bij Skoda gestopt, om verhuisd te worden naar de fabriek van TAZ in Trnava, waar de 1203 in productie bleef tot in de 90er jaren! De laatsten hedden een opgeboorde motor van 1440cc. Hij was echter nog steeds gebaseerd op de motor van de vooroorlogse Popular 1100OHV, en kan met alle recht het meest succesvolle motorontwerp van Skoda worden genoemd. Met een carriere van bijna 60 jaar onder de motorkappen van zoveel verschillende typen en modellen!