Lijkauto Skoda 1203

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Het heeft met vervoer te maken, al zit niemand dáár op te wachten. Maar als één van de moderatoren vindt dat dit in een andere rubriek thuishoort dan heeft hij mijn zegen.

Mijn nieuwste aanwinst mbt mini lijkauto's schaal 1/43 is een schitterend model van Abrex ( www.abrex.cz ), een Skoda 1203.!! Een modelletje met kist en al.

skoda1203 002.JPG

skoda1203 008.JPG


(citaat : bron Skoda-club Nederland):
Pas ergens in 1968 werd dan toch de Skoda 1203 Minibus geboren. Hij werd gebouwd in Vrchlabi, en was in veel uitvoeringen verkrijgbaar. Er was een pick-up, een Van, een Ambulance, en een multipersoons minibus. Je zag ze ook als begrafeniswagen, koelwagen, of brandweerwagen. De motor was de bekende, betrouwbare 1221cc/47pk machine, die Skoda al een tijd zo trouw had gediend. De Skoda 1203 zou vele jaren in productie blijven. Pas in 1981(!) werd de productie bij Skoda gestopt, om verhuisd te worden naar de fabriek van TAZ in Trnava, waar de 1203 in productie bleef tot in de 90er jaren! De laatsten hedden een opgeboorde motor van 1440cc. Hij was echter nog steeds gebaseerd op de motor van de vooroorlogse Popular 1100OHV, en kan met alle recht het meest succesvolle motorontwerp van Skoda worden genoemd. Met een carriere van bijna 60 jaar onder de motorkappen van zoveel verschillende typen en modellen!
 

Leen

† In Memoriam
Ik reed donderdagmorgen nog achter een zelfde lijkwagen. Ergens tussen Tabor en Jindrich Hadec. (Sorry voor de spelling?)

Ik dacht nog aan Tabe zijn verzameling maar had helaas geen fototoestel bij me.

Met vr gr Leen (even in NL)
 

Tabe

† In Memoriam
..... kan wel best wat hebben, schijnbaar
Je zal zo'n heuveltje met een lijkwagen met kist genomen hebben!....

Ik reed donderdagmorgen nog achter een zelfde lijkwagen. .......
Ik dacht nog aan Tabe zijn verzameling maar had helaas geen fototoestel bij me.
Als iemand ooit nog zo'n wagentje (lijkkoets) ziet rijden dan houd ik mij aanbevolen voor een fotootje op dit forum.
 

Tabe

† In Memoriam
.....Als iemand ooit nog zo'n wagentje (lijkkoets) ziet rijden dan houd ik mij aanbevolen voor een fotootje op dit forum.

Deze zomer, heel toevallig een dergelijke lijkauto gezien in de buurt van Jaroslav. Hierbij een fotootje. Helaas zijn de foto's van de binnenkant helaas niet erg gelukt.
 

Bijlagen

  • lijkautoskoda.jpg
    lijkautoskoda.jpg
    52 KB · Bekeken: 9

char

† In Memoriam
Hierbij een fotootje. Helaas zijn de foto's van de binnenkant helaas niet erg gelukt.

Ik ben dan zo'n eikel die vraagt oftie er even in mag liggen,...:lmfao:..

Maar ja,.. misschien was er geen plaats meer over....

Char.

__________________________________________
Char. ...heeft andere hobby's...
 
En ik bezie dat en denk: zou het mogelijk zijn om met auto en al begraven te worden?

Komen ze in het jaar 2241 jaar met een metaaldetector en dan beginnen de vragen!
 

kuurgast

Donateur
Tabe ben je alleen geïnteresseerd in lijkwagens of ook in andere miniatuur auto's?
Er is nl een mini Škoda 1203 Hasiči te koop.

imgProxy.ashx
 
Bovenaan