Lesexpres grammatica NL - TS of ander boek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Sinds enkele weken ben ik gestart met Tsjechisch te leren op Duolingo.
Op zich wel leuk, maar ik ben op het punt gekomen dat het gebrek aan kennis Tsjechische grammatica een probleem is geworden. Online vind ik geen leerboeken met grammatica in het Nederlands en wanneer ik dan eindelijk iets'vind van lesexpres blijkt dat het boek of de online cursus niet meer verkrijgbaar is, de uitgeverij niet meer bestaat en de bezieler van lesexpres overleden is.
Daarom dat ik me richt tot dit forum. Is er iemand die met lesexpres gewerkt heeft, misschien het boek niet meer nodig heeft, bereid om zijn boek (tegen betaling weliswaar) aan te bieden ? Is er eventueel een ander boek wat jullie kunnen aanraden waar grammatica in het Nederlands uitgelegd aan bod komt ? Ik volg ook reeds verschillende Tsjechische YouTube kanalen maar een leerboek met grammatica, een werkboek met oefeningen, geen droge oplijsting van woorden en zinnen zonder uitleg. ... Dat zou echt helpen. Tips zijn meer dan welkom liefst met een link waar het boek besteld kan worden. Of zoals gezegd neem ik graag jouw boek over.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230630-185519-699.png
    Screenshot_20230630-185519-699.png
    444,3 KB · Bekeken: 7
Misschien heb je wat aan “Krok za Krokem” het wel van Engels naar Tsjechisch. Je heb verschillende niveaus, ik zou beginnen bij niveau A1. Deze boeken gebruiken ze ook op de Charles universiteit in Praag.
 
Bovenaan