Legaliseren Tsjechisch huwelijk in Nederland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb nu tweemaal geprobeerd om in Den Haag ons Tsjechisch huwelijk te laten registreren. Telkens met een half jaar wachttijd. Tweemaal bericht ontvangen dat de papieren niet 100% in orde waren.

Ik ben op zoek naar een betaalbaar bureau die deze zaak voor ons kan afhandelen. Ik woon met mijn Tsjechische vrouw in Praag.

Elke suggestie is welkom!

Dirk Bosman
 
Yep. Ik ken haar website. Echter, een tijd geleden heb ik het adres van een kantoor voorbij zien komen gevestigd in Praag. Nederlanders die Nederlandse expats helpen tegen redelijke prijzen. Helaas ben ik dat adres kwijt.
 
Normaal zou de trouwakte + de vertaling hiervan door een beëdigd vertaler (met apostillestempel) voldoende moeten zijn. Soms vragen ze nog een verklaring dat je niet gehuwd bent om een verblijfsvergunning voor je vrouw te verkrijgen.
 
Hm. De vorige keer was dat niet voldoende. Ik heb trouwens geen plannen om in Nederland te gaan wonen. Ik wil gewoon mijn huwelijk in mijn geboorteland gelegaliseerd zien. Het is te gek dat dit nodig is. We zijn immers onderdeel van dezelfde EU. Maar goed. Het is gewoon stom om te zien dat mijn vrouw niet erkend wordt. Principe kwestie dus.
 

kuurgast

Donateur
Moet ik mijn huwelijk in Nederland registreren?

Of u uw in Tsjechië gesloten huwelijk moet registeren in Nederland, hangt af van uw woonland.

Woont u in Nederland? Dan bent u verplicht om uw huwelijk bij uw gemeente in te schrijven. Daarvoor heeft u de huwelijksakte nodig. U krijgt een internationale huwelijksakte. Deze hoeft u niet te laten vertalen en legaliseren.

Woont u buiten Nederland? Dan kunt u de huwelijksakte laten omzetten naar een Nederlandse akte bij de gemeente Den Haag. Dat is niet verplicht. Het maakt het makkelijk om in de toekomst een uittreksel op te vragen.

Zie info nederlandwereldwijd.nl/trouwen/buitenlands-huwelijk-registreren-in-nederland.
 
Ik weet dit allemaal. Ik heb het tweemaal in Den Haag geprobeerd. Telkens was er iets niet 100% in orde. Omdat de wachttijd gemiddeld een half jaar is, heb ik dus een jaar verspeeld. Deze keer moet het gewoon goed gaan. Vandaar mijn vraag naar een goed kantoor liefst in mijn woonplaats Praag.
 
Bovenaan